Tanklyset har hengt seg opp

Post Reply
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Tanklyset har hengt seg opp

Post by BikerEva »

Var ute og kjørte isted, da tanklyset begynte å lyse. Noe jeg fant ganske merkelig, all den tid jeg bare hadde kjørt 4 mil siden jeg nullet triptelleren sist. Joda, masse bensin på den.

Det er jo ikke første gangen jeg har hatt kødd med tanklyset, første året lyste det konstant, andre året lyste det aldri og først tredje året greide de vel å få orden på det.

Nå fikk jo tanken litt "juling" i form av demontering og frakt i vinter, kan en eller annen sensor ha hengt seg opp? Og når jeg tenker over det, forleden da jeg skulle ut og kjøre sprutet det bensin ut hurtigkoblingen på tanken....Ligger det noe sensorgreier der? Skal jeg satse på 50 mil på norske veier i morgen gjør at det går over av seg selv :err:
User avatar
Retroboy
Posts: 136
Joined: 10 Mar 2010, 08:45

Re: Tanklyset har hengt seg opp

Post by Retroboy »

Det der opplevde jeg på min 883R nesten hele tiden og jeg bare jeg ignorerte det lenge nok så forsvant det :-)
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Tanklyset har hengt seg opp

Post by Coldman »

Jeg tipper at sensoren har tatt kvelden. Da må hele enheten byttes... fordi flottør, sensor osv. er en enhet. Trøsten er at den er billig og lett å bytte. Du trenger sikker også ei ny pakning til lokket.

Det er det jeg tipper. Før jeg byttet ville jeg kanskje dradd ut hovedsikringa, plugga den inn igjen og sett om problemet ble borte.

Hvis det er hurtigkoblinga på bensinslangen mellom tank og motor du mener, er det ikke noen sensor der. Men det skal heller ikke sprute bensin, selvfølgelig. Det er ei bensinpumpe i tanken som lager trykk i den slangen.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Da jeg kjørte hjemmefra idag var det slukket, kom på etter noen mil, forsvant igjen og siden har ingen sett det. Tanket på 16-17 mil og da pleier det normalt sett å lyse på småkjøring.

Fin tur over fjellet, men kaldt på toppen! :)
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Nå er det tank-discolys :) Slukket i morges, men kom på etter noen mil, men siden har det vært av...
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Og nå virker det som normalt igjen....?
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Post by BikerEva »

Og nå virker det plutselig normalt igjen...?
Post Reply

Return to “Elektronikk”