hei, har en 98 ultra.med innsprøytning. problemet er at den ikke lader og jeg går tom for strøm fikk tips om å bytte regulator, det er nå utført uten at det hjalp viser 12,4 volt både med motor igang og stoppet.
er det noen tips? bor desverre langt unna hd verksted
må jo ha sykkelen klar , det er ferie snart.
manglende lading
manglende lading
Det beste er godt nok, derfor ultra classic :))
Re: manglende lading
Napp ut regulatoren og mål rett i stikkeren der regulatoren står i. Mål vekselstrøm, der bør du få ut over 40V når motoren går. Hvis du får under det, eller du måler kortslutning mellom de to punktene i stikkeren så er nok rotoren og/eller spolen gåen. Ikke så dyr del, men myyye arbeid å bytte.
Re: manglende lading
tusen takk for rask respons:)) har nå målt mellom stikkene der er det 0 volt. hvis jeg har gjort det riktig? må jeg ha en til jord eller er det en ledning på hver "stikker" ? blir nok aldri elektrikker.
Det beste er godt nok, derfor ultra classic :))
Re: manglende lading
har tatt av "grisetrynet" nå og der har det vært varmt, har dette med ladingen å gjøre? smeltet plast på innsiden .har bilde men plages med å laste det inn hit.
Last edited by ultra98 on 23 Jun 2011, 18:20, edited 1 time in total.
Det beste er godt nok, derfor ultra classic :))
Re: manglende lading
Du må ha jord på en av pinnene når du måler.
Re: manglende lading
Har ingenting med lading å gjøre men tenningen-ultra98 wrote:har tatt av "grisetrynet" nå og der har det vært varmt, har dette med ladingen å gjøre? smeltet plast på innsiden .har bilde men plages med å laste det inn hit.
Re: manglende lading
Rakk aldri å skrive en god prosedyre på målingen, men her kommer det:
Ja, du skal stikke en ledning i hver "stikker" når du måler spenningen, ingen skal til jord. Husk å ha multimeteret på AC.
Du måler spenningen med pinnene fra multimeteret inn i de to hullene der regulatoren har vært koblet til. Hvis du ikke får noen spenning når motoren står å går så er enten statoren eller rotoren gåen. Så må du måle om det er kontakt mellom disse punktene, det skal være kontakt imellom dem, og du skal måle en ohm på mellom 0,1 og 0,5. i tillegg kan du måle om det er kortslutning mellom en av punktene og jord. Men med det resultatet du har oppgitt her på 0V så er det nok enten stator eller rotor som er gåen, noe som betyr nesten total nedriving av motoren, da disse befinner seg midt inne i motoren ved veiva.
Ja, du skal stikke en ledning i hver "stikker" når du måler spenningen, ingen skal til jord. Husk å ha multimeteret på AC.
Du måler spenningen med pinnene fra multimeteret inn i de to hullene der regulatoren har vært koblet til. Hvis du ikke får noen spenning når motoren står å går så er enten statoren eller rotoren gåen. Så må du måle om det er kontakt mellom disse punktene, det skal være kontakt imellom dem, og du skal måle en ohm på mellom 0,1 og 0,5. i tillegg kan du måle om det er kortslutning mellom en av punktene og jord. Men med det resultatet du har oppgitt her på 0V så er det nok enten stator eller rotor som er gåen, noe som betyr nesten total nedriving av motoren, da disse befinner seg midt inne i motoren ved veiva.
Re: manglende lading
Forholdsvis enkelt å bytte stator og rotor, hvis man tar det rolig.
Her vises det hvordan det skal gjøres...http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=54&t=320" onclick="window.open(this.href);return false;
Her vises det hvordan det skal gjøres...http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=54&t=320" onclick="window.open(this.href);return false;
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
Re: manglende lading
Qonrad wrote:Forholdsvis enkelt å bytte stator og rotor, hvis man tar det rolig.
Her vises det hvordan det skal gjøres...http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=54&t=320" onclick="window.open(this.href);return false;
denne var nyttig, har nå demontert og venter på pakke fra ebay
tusen takk for flotte tips. bytter nå både stator og regulator, nå må det bli bra.
Det beste er godt nok, derfor ultra classic :))
Re: manglende lading
Flott at forumet virker... :err:ultra98 wrote:Qonrad wrote:Forholdsvis enkelt å bytte stator og rotor, hvis man tar det rolig.
Her vises det hvordan det skal gjøres...http://hd-forum.no/viewtopic.php?f=54&t=320" onclick="window.open(this.href);return false;
denne var nyttig, har nå demontert og venter på pakke fra ebay
tusen takk for flotte tips. bytter nå både stator og regulator, nå må det bli bra.
Husk å sjekke batteriet. Ofte er det dårlig batteri over lengere tid som "brenner" statoren.
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.