Amok blinkelys

User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Amok blinkelys

Post by Guffen »

Venstre blinkelys på min 2000 WideGlide har funnet det formålstjenelig å blinke helt etter eget forgodtbefinnende. Blinker stort sett hele tiden, og hvis jeg får skrudd det av kommer det på igjen etter ti sekunder. Jeg har blåst tørt i bryteren og jeg har sjekket kontaktene på TSM (Turn Signal Modul).

Høyre blinklys funker som normalt, men når jeg skrur på det så overtar venstre ganske snart. Nødblinken funker helt ok.

Noen som har vært borti noe lignenede?
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Amok blinkelys

Post by Sandman »

Kan høres ut som blinklysreleet ditt har bestemt seg for at du bare skal til venstre. Nytt rele kanskje?
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Post by Guffen »

Men, har jeg relé? Tror bare det er den TSM-greia.
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Amok blinkelys

Post by Sandman »

Går ikke det ut på det samme? Fungerer ikke den "TSM-greia" på samme måten som et rele i tillegg til at alarmen er koblet gjennom den også? Kan det være den som tuller seg kanskje?
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Amok blinkelys

Post by Guffen »

Jeg har ikke alarm eller "bank angle sensor". TSM er en elektronisk "klump", som enten virker eller virker ikke.

MEN, for å spare 1.700,- til ny TSM valgte jeg å åpne bryterhuset og demontere alt demonterbart og blåse rent en gang til. Det var gledelig å konstatere at nå virker alt slik det skal virke.

Moralen, for alle lykkelige historier må ha en moral, er som følger: Tørk det som kan tørkes, og blås rent og tørt det som kan blåses rent og tørt. Væffall elektronikk og slikt!
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Amok blinkelys

Post by Sandman »

Godt det ordnet seg.
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Amok blinkelys

Post by Guffen »

Men, så var det ikke i orden likevel. Så jeg bytta blinkelysbryter, og NÅ er alt i orden! Trur eg.....
User avatar
hellesjo
Posts: 45
Joined: 14 Aug 2011, 22:09

Re: Amok blinkelys

Post by hellesjo »

Bytt om høyre og venstre blinklyskontakter og se om det følger TSM eller resten av sykkelen sykkelen er vel også et tips.
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Amok blinkelys

Post by Guffen »

hellesjo wrote:Bytt om høyre og venstre blinklyskontakter og se om det følger TSM eller resten av sykkelen sykkelen er vel også et tips.
Ja, det er nok et godt tips. Men, jeg vet ikke om jeg er istand til å finne kontakter som uten videre lar seg bytte. Noen som vet? Kontakter, eller går det ledninger rett fra TCM til blinkelys?
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: Amok blinkelys

Post by Fatboy92 »

Det er bare én ting å gjøre, kjøp ny sykkel :)
Post Reply

Return to “Elektronikk”