Alarmen.

Post Reply
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Alarmen.

Post by Harlex »

Jeg har fitlet litt med alarmen (ikke med vilje)

Siden jeg kjøpte den har den stått i lydløs modus der den kun blinker 2 ganger når den blir aktivert.

Deretter har jeg fitlet det til slik at det kom to pip som bekreftelse og 1 pip når jeg setter nøkkelen i.

Så langt greit. Nå piper den forøvrig 3 kjappe ganger for å bekrefte at alarmen er på..... :?:

Kan ikke se det er omtalt i detalj i brukerhåndboken. Har jeg kanskje endret "alarmtone" eller er den satt i et spesielt modus?
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Alarmen.

Post by Coldman »

I boka mi står det:
Hvis sirenen aktiveres og det interne sirenebatteriet er utladet, kortsluttet, frakoplet eller har ladet i mer enn 24 timer, vil sirenen respondere med tre pipesignaler ved aktivering i stedet for to.

Tja... Det var ikke lett å tolke disse ordene akkurat. At sirenen aktiveres oppfatter vel jeg som at den hyler som en galning. Hadde det stått "hvis alarmen aktiveres...", ville jeg vel tor at dette kunne vært aktuelt for deg.

Jeg har også denne bekreftelsespipingen påslått, men har aldri hørt mer enn to kjappe pip ved aktivering.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Alarmen.

Post by Harlex »

Coldman wrote:I boka mi står det:
Hvis sirenen aktiveres og det interne sirenebatteriet er utladet, kortsluttet, frakoplet eller har ladet i mer enn 24 timer, vil sirenen respondere med tre pipesignaler ved aktivering i stedet for to.

Tja... Det var ikke lett å tolke disse ordene akkurat. At sirenen aktiveres oppfatter vel jeg som at den hyler som en galning. Hadde det stått "hvis alarmen aktiveres...", ville jeg vel tor at dette kunne vært aktuelt for deg.

Jeg har også denne bekreftelsespipingen påslått, men har aldri hørt mer enn to kjappe pip ved aktivering.
Du er nok inne på noe...
Har hatt/har problemer med batteriet som lader seg fort ut... Med bakgrunn i dette så blir vel kanskje det interne sirenebatteriet skadelidende også... Det blir vel ladet opp av startbatteriet.... Hmmm... Blir vel nytt startbatteri i løpet av vinteren.... Spørsmålet blir vel om jeg må ha nytt sirenebatteri også....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Alarmen.

Post by BikerEva »

Min var en gang i tiden innstilt på "lydløs" ved aktivering og deaktivering, men det gikk jaggu over, uten at jeg vet hvorfor?
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Alarmen.

Post by Harlex »

BikerEva wrote:Min var en gang i tiden innstilt på "lydløs" ved aktivering og deaktivering, men det gikk jaggu over, uten at jeg vet hvorfor?
Joda.. Den e grei... Det går an å deaktiver/aktivere lyden... Står i brukermanualen om dette....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Post Reply

Return to “Elektronikk”