Dynojet Power Vision

User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Fant en video på dynojet sine sider som viser hvor enkelt du kan tune din EFI HD med en powervision og autotune funksjonen og standard O2 sensorer.

http://www.dynojet.com/powervision/powe ... x#ytplayer" onclick="window.open(this.href);return false;
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Dynojet Power Vision

Post by bas2003 »

Innstallerte PV i dag på sykkelen, og alt begynte bra. Den lastet ned filen fra hjernen og så spør den om å "gifte" seg med sykkelen. Jeg svarte ja, og så fikk jeg en feilmelding, som lød: Error Invalid VIN. Hvis sykkelen er en 2001 mod. så må du kanskje en tur til forhandler og oppdatere Flash for å få den til å virke. Men jeg har en 2003mod, så denne feilen skulle ikke ha dukket opp. Sendt mail til dynojet og ringt dem. Avventer svar. Noen som har vært borte i samme problem?
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Har ikke vert borti det du beskriver.

Fikk du noe hjelp hos Dynojet support?
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Dynojet Power Vision

Post by bas2003 »

Har fått hjelp, men bare til å få filene inn på PV og sende dem til hjernen. Problemet er fortsatt der, vet ikke helt hva som skjer. Skal fortelle mer ettersom jeg får flere svar.
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Dynojet Power Vision

Post by bas2003 »

Oppdatering:
Kontaktet tech support for power vision i USA, og fikk veldig god hjelp. De er raske til å svare, og veldig flinke, da det jo er de som har laget produktet.
Siste svar fra sjefen for tech, Dan Hourigan, var at desverre så er ikke VIN nummeret i de tidligste modellene, 2001-2006, lagret i hjernen. PV er egentlig laget for 2006 modeller og nyere, som har O2 sensorer. Men de har tilpasset den til tidligere modeller, som har injection, helt tilbake til 2001. Dette gjelder softail modeller.
Men PV kommuniserer nå på vanlig måte med hjernen, og jeg har lastet inn nye filer til hjernen med bensininnsprøytning.
Og alle andre funskjoner virker som de skal. Det er ca 20 oppsett du kan måle og følge med på, alt fra feildiagnoser, bensinfrbruk, turteller, voltmeter, osv, osv...
Men full utnyttelse av en Power Vision får en fra 2006 modeller og nyere modeller, da en kan bruke Auto Tune.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

bas2003 wrote:Oppdatering:
Kontaktet tech support for power vision i USA, og fikk veldig god hjelp. De er raske til å svare, og veldig flinke, da det jo er de som har laget produktet.
Siste svar fra sjefen for tech, Dan Hourigan, var at desverre så er ikke VIN nummeret i de tidligste modellene, 2001-2006, lagret i hjernen. PV er egentlig laget for 2006 modeller og nyere, som har O2 sensorer. Men de har tilpasset den til tidligere modeller, som har injection, helt tilbake til 2001. Dette gjelder softail modeller.
Men PV kommuniserer nå på vanlig måte med hjernen, og jeg har lastet inn nye filer til hjernen med bensininnsprøytning.
Og alle andre funskjoner virker som de skal. Det er ca 20 oppsett du kan måle og følge med på, alt fra feildiagnoser, bensinfrbruk, turteller, voltmeter, osv, osv...
Men full utnyttelse av en Power Vision får en fra 2006 modeller og nyere modeller, da en kan bruke Auto Tune.

Kan du bruke autotune funksjonen hvis du monterer O2 sensorer?. Data kan ihvertfall samles slik at du kan få justert manuelt uansett..
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Dynojet Power Vision

Post by bas2003 »

Hvis en monterer O2sensorer, så kan autotune funskjonen brukes. Men jeg trur du må kjøpe Dynojet sitt Pro O2 sett. Og de koster rundt $499.-+++. Å montere de orginale O2 sensorene trur jeg ikke går, da hjernen ikke har 2 utganger (tilkoblinger) på modeller før 2006. Den ene som sitterpå min sykkel, blir nå brukt til Power Vision.
Har sett monteringen av O2 settet til dynojet, og det er vanskelig å skjule de STORE kontaktene fra sensorene. Så noen som hadde stripset de fast til rammen, og et var ikke mye pent, og ledningen er bare på ca 20 cm fra selve sensorene.
Men det er riktig som du skriver at tuning kan gjøres manuelt. Men da krevers det ihvertfall at en leser bruksanvisningen, og det jo vi nordmenn ikke så alt for flinke til.. :-)
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Har montert pro O2 på min men de var såpass ledning på at de ikke var vanskelig å "skjule"..
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Dynojet Power Vision

Post by bas2003 »

Hva slags sykkel har du? Modell?
Har du fått prøvd autotune ennå, og event hvordan er du fornøyd?
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Sportster 2007 Custom med 1250 kit, Forcewinder og D&D Bobcat eksos
Har ikke testet autotune ennå, har knotet meg igjennom megalogwiever og manuelt justert.
Holder ennå på litt med manuelt før jeg tester autotune funksjonen, da har jeg litt å sammenligne med.

Autotune funksjonen fungerer vistnok meget bra utifra Powervision tråden på xl forum så det blir litt spennende å prøve.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Elektronikk”