Dynojet Power Vision

User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Dynojet Power Vision

Post by Lariat »

Du kan da låne min den er ikke brukt en gang så momentet er rett helt rett :)
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Bagger
Posts: 1
Joined: 24 Feb 2012, 07:51

Re: Dynojet Power Vision

Post by Bagger »

Leste på http://www.hd4um.com at PowrPro Tuner var en ny ting en kunne bruke, som ikke trengte å læres, ikke trengte oppdateres med "maps"
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Det er en sk piggyback fuel mgm, helt sikkert et bra produkt men det er milevis unna en PowerVision som kan flashe ECU.

Den får bra creds på japs men litt mer blandet mottakelse på HD - hvorfor vet jeg ikke.

Forøvrig kan PowerVision fåes med ferdig map og plug and play som Cobraen du viser til og så fungerer de rimelig likt, men er det noe du vil endre på så kan du kun gjøre det med PowerVision - et godt eksempel er stage 1 tuning som koster like mye som en PowerVision hos HD sjappene - det gjør du på 20sek med PowerVision :)) så er den inntjent
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Åh!Dæng man, nå så jeg over det nye forumet du har linket til og det ser ut til at det er godeste takamine som har fått et nytt nick Bagger!!!...

Velkommen tilbake
Imponerende og veldig flatterende men jeg vil nå si at det er litt underlig at du skriver en annonse for PowrPro på ditt eget nystartede forum for så å linke til den som om det var noe spennende nytt du hadde lest om, her er originalen du har oversatt til norsk http://www.fi2000r.com/html/pwrpro.php en oversatt BLÅKOPI :flink: uten link til opphavet :)

Tror jeg skal be moderator fjerne ditt Bagger og mine to siste innlegg her etter ditt, dette blir bare tull og tøv Bagger/takamine - direkte tåpelig.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Dynojet Power Vision

Post by torwel »

Hei
For å komme tilbake til poenget fra tråd start...
Har kjøpt PowerVision og endelig etter den ekstraordinært lange vinteren lastet opp min første "tune" til min XR1200.
Og ja, da blir det behov for debatt.
Det var ingen egne tunes for XR på lista til Dynojet, de anbefalte de til Xl1200. Tror det førte til at eg fikk med RPM limint på 6200, rødmerkingen på XR er ca 7000.
Kan jeg legge inn nye linjer i tunes tabellene? Hvor er nå denne RPM limit i tuning filene? Ikke der Help funksjonene sier i alle fall.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

torwel wrote:Hei
For å komme tilbake til poenget fra tråd start...
Har kjøpt PowerVision og endelig etter den ekstraordinært lange vinteren lastet opp min første "tune" til min XR1200.
Og ja, da blir det behov for debatt.
Det var ingen egne tunes for XR på lista til Dynojet, de anbefalte de til Xl1200. Tror det førte til at eg fikk med RPM limint på 6200, rødmerkingen på XR er ca 7000.
Kan jeg legge inn nye linjer i tunes tabellene? Hvor er nå denne RPM limit i tuning filene? Ikke der Help funksjonene sier i alle fall.
Nå husker jeg ikke helt i farten eksakt hvordan, men du får en kode fra Dynojet, send en epost så får du koden og legger den inn i PV da er rpm limiten "åpnet" og du kan i expert eller advanced mode endre limiten selv. Tror min står på 7400 nå, uten at det er noe veldig god grunn til det..
Har du sett på xlforum, der er det litt info om den nye autotune funksjonen som skal være ferdig med betastadiet og etterhvert rimelig bra.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Dynojet Power Vision

Post by bas2003 »

Har investert i en PV i vinter, men har ikke fått testet den ennå. Kun montert den og tatt kopi av eksisterende fil fra hjernen. Nå har jeg bare en 2003 modell, og derfor ingen O2 sensorer på eksosanlegget. Er det noen på forumet som har montert O2 sensorer selv, Pro O2 sensorene fra Dynojet, som passer til Power Vision, på en sykkel som orginalt ikke har disse montert?
Skjønner jo at jeg ikke får benyttet med av Autotune, uten O2 sensorer, men det er jo flere artige og nyttige ting en kan bruke PV til, på 2001-2006 mod. Sjekke sensorer og finne ut hva som er galt, og nullstille feilen, turteller, og temperaturer på de soner som har følere for det, bensinforbruk, etc etc
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

TrønderTore sveiset på noen O2bungs mener jeg, det er et lite prosjekt å få de på rette plassen men det skal gå greit.
Du får ikke autotuner funksjon men du får alle data du trenger til en manuell tuning og du får veldig gode data som kan gi et seriøst bra resultat. Bare husk på å finne et godt test strekk som du kan kjøre variert seige oppover bakker og med litt rettstrekk med god fart. Teststrekket blir din referanse når du tuner slik at du har et skikkelig sammenligningsgrunnlag mellom hver log og endring.
Husk også på temperaturen på O2 sensorene slik at du får gode resultater i loggene.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Dynojet Power Vision

Post by torwel »

Hei
Javisst, måtte sette User Lever "pro" under settings. Kan ikke endre RPM max med user level "basic".
Dyno gjengen sin support er bra, sende mail 04.45 natt til lørdag USA tid og fikk riktig svar bare noen timer etterpå.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

torwel wrote:Hei
Javisst, måtte sette User Lever "pro" under settings. Kan ikke endre RPM max med user level "basic".
Dyno gjengen sin support er bra, sende mail 04.45 natt til lørdag USA tid og fikk riktig svar bare noen timer etterpå.

Kjempe bra at du fikk orden på sakene, og supporten fra Dynojet er helt rå..
Håper du skriver litt om din erfaring og gjerne hva du gjør underveis med PowerVisionen :)
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Elektronikk”