Alarmerende Batterier

Post Reply
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Alarmerende Batterier

Post by Coldman »

Bra innlegg.
I boka mi står det at batteriet skal skiftes en gang i året. Tenkte på at det kanskje var litt ofte, men har ikke "turt" annet. Bare tull/unødvendig med en gang i året???

Jeg har endra koden til det samme som pin på bankkortet (pluss en 0). Og den husker jeg selvfølgelig. :)

På min sykkel gikk sirenebatteriet føyken. Fikk nytt på garantien. Det er vel sånt som kan skje siden det er et oppladbart batteri. Men jeg var ikke klar over at det ikke virka før en kompis satte seg på sykkelen min når jeg og fjernkontrollen var 100 m unna. Det blinka villt i blinlysene, men ikke en lyd å høre. Etter den erfaringa slo jeg på bekreftelsestonen og dermed hører jeg jo at batteriet er ok.

Ellers må jeg si at alarmsystemet er kanonbra. Veldig enkelt å forholde seg til. :-D
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Alarmerende Batterier

Post by Harlex »

Det var det batteriet ja... Skiftet i fjor på min 08-mod for jeg merket at det ble dårlig. Kunne ikke stå ved siden av sykkelen og snu rundt svitsen uten at alarmen "hintet" Men jeg har problemer med det andre batteriet til alarmen... Det som er på sykkelen... Merker det ved at jeg får 3 pip istedenfor 2 når jeg setter sykkelen fra meg.... Nå har jeg litt problemer med startbatteriet som da lader dette andre batteriet så jeg begynner med det tenker eg.... Ellers så er det vel et vanlig oppladbart 9V "røykvarslerbatteri det alarmbatteriet på sykkelen.....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
HD-Per
Posts: 101
Joined: 03 Aug 2010, 23:52

Re: Alarmerende Batterier

Post by HD-Per »

Bakerst i brukerhåndboka mi var det også 2 små "kort" som man kan skrive koden på og ha i lommeboka når man er på tur.
På kortet står også alle disse prosedyrene for å deaktivere osv.

Burde de ikke bytte batteriet i dongelen når man har sykkelen på service? Eller er det noe man må huske på selv..?
User avatar
Dude
Posts: 139
Joined: 03 Apr 2010, 13:47

Re: Alarmerende Batterier

Post by Dude »

Veldig bra, lurt å ha i bakhodet. Er vel et cr2032 batteri i mine. Tok ut "bruksanvisningen" for dette fra manualen og la den i lommeboka når vi dro på europatur, veldig greit å få skrudd av alrmen også før man kjører på autozug.. eller transporterer sykkelen på noen annen måte.
Freedom is very expensive.....
`08 FXDF
Post Reply

Return to “Elektronikk”