Demon Heat

User avatar
ktherat
Posts: 51
Joined: 01 Oct 2010, 14:43

Demon Heat

Post by ktherat »

Fant noen fine interne varmeholker til 1" og 1 1/4"
Får de i svart og chrome, og høyre eller venstre side!
synes de passet veldig fint inn.
http://www.heatdemons.com/Internal-Hand ... k_p_7.html
Sportster 1200/X1 1999
Hvorfor gå over på grønt, når du kan bli kjørt over på rødt!
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Demon Heat

Post by Coldman »

Jeg har dem og jeg har 3 kompiser som har dem - og vi er alle meget fornøyde. :-)
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
ktherat
Posts: 51
Joined: 01 Oct 2010, 14:43

Re: Demon Heat

Post by ktherat »

Høres bra ut har bestilt et sett!
Var litt i tvil om de kunne klare å bli varme nok, siden de er montert inne i styre.
Sportster 1200/X1 1999
Hvorfor gå over på grønt, når du kan bli kjørt over på rødt!
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Demon Heat

Post by Coldman »

Det blir veldig varme. Men hvor mye varme som ledes ut i holkene avhenger av hvilket materiale holkene er lagd av (hvor godt det leder varmen) og hvor tjukke de er. Man kan ikke - med mindre sykkelen står stille - varme hendene, men holkene blir ikke kalde å holde i. De bruker en del tid på å varme opp, men slår man dem på når man starter, er de varme før man rekker å bli kald. Kan si det slik: Hvis jeg kjører avgårde uten å ha slått dem på, oppdager jeg fort hvor kaldt det er uten varmeholker. Trenger sjelden å ha dem på full styrke.

Jeg har koblet mine til parklyset... inni lykta.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
TND883
Posts: 51
Joined: 09 Mar 2010, 23:33

Re: Demon Heat

Post by TND883 »

Jeg har montert disse på 4 Harlyer inkludert min egen. Alle er meget fornøyd. Med gummiholker er det vanligvis nok å ha de på styrke 1 (av 4).
De har vært meget stabile uten feil.

Kan anbefales på det varmeste:)
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Demon Heat

Post by Qonrad »

+1
Har dem selv og de fungere helt supert.
Det geniale med disse elementene er at du står fritt til å velge holker da elementet ligger inne i styret. Det er heller ikke noen "mekanisk" slitasje på dem.
Har hørt at de med varme i holkene fikk tretthetsbrud og ledningene røk etter en stund.
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Demon Heat

Post by TCB »

Går det greit å få trekt strømtilførselen til Demon Heat inni styret uten å måtte trekke ut ledningen til horn/fjærnlys/nærlys/venstre blinklys ?
Ser den bruker ca 3 ampere på full guffe.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Demon Heat

Post by Coldman »

TCB wrote:Går det greit å få trekt strømtilførselen til Demon Heat inni styret uten å måtte trekke ut ledningen til horn/fjærnlys/nærlys/venstre blinklys ?
Ser den bruker ca 3 ampere på full guffe.
Det spørs vel hvor trangt det er fra før. Hvis du har kontrolleren på venstresiden får du 4 nye ledninger der... to for størmtilførsel og 2 fra elemetet på høyre side.
Ledniga for strømtilførselen er nesten som en lampett-ledning så den er sterk. De to ledningene fra høyre elemet er imidlertid puslete saker, så dem må du være forsiktig med.

Jeg har (atter en gang) bytta styre, men da gjorde jeg det slik at jeg fikk trekt alle ledningene samlet gjennom styret. Tror likevel det skal gå bra å trekke element-ledningene selv om du fra før har ledninger i styret. Den trekkesnora som følge med er veldig grei. Går jo også an å smøre litt...
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Demon Heat

Post by TCB »

Etter å ha sett innstallasjons videoen på hjemmesiden til HeatDemon, så blir jeg litt skeptisk til å bore hull i styret med ledninger inni.
Spesielt med så stor bor, men det er vel for å få inn gummiforingen. Sikkert tryggest å trekke ut de gamle ledningene først.
Bakgrunnsmusikken var også noe for seg selv, rett for de tok av helt og overdøvde stemmen til montøren av varmehåndtakene.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Demon Heat

Post by Coldman »

TCB wrote:Etter å ha sett innstallasjons videoen på hjemmesiden til HeatDemon, så blir jeg litt skeptisk til å bore hull i styret med ledninger inni.
Spesielt med så stor bor, men det er vel for å få inn gummiforingen. Sikkert tryggest å trekke ut de gamle ledningene først.
Bakgrunnsmusikken var også noe for seg selv, rett for de tok av helt og overdøvde stemmen til montøren av varmehåndtakene.
Det jeg enig i. På det forrige styret mitt var det ikke en "nedsenking" i tillegg til hullet for intern kabling. Det var bare et stort hull og da da var det ikke noe problem å få inn ledningene for kontrolleren. På det styret jeg har nå ville heller ikke jeg turt å bore. Jeg dreit i gummiforinga og la heller et tjukt lag med krympestrømpe på kabelen (i overgangen til styret).

For øvrig har det skjedd to ganger at de koblingene har glidd litt fra hverandre slik at jeg elmentene har kuttet ut. Så da loddet jeg heller sammen ledningene.

Ellers må jeg si at de fleste tror at greiene er originalt Harley. Det er kanskje litt fargeforskjell på bryterhusene og kontrollen til holkene (de svarte), men da må man nesten se godt etter. Ser ut som det kom slik fra fabrikken. Skikkelig bra.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “Elektronikk”