Full stopp

User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Full stopp

Post by Fatboy92 »

Skulle liksom få en problemfri sykkel ved overgangen til Road King, men i dag stoppet sykkelen brått (heldigvis bare 50 meter hjemmefra). Speedometernåla stoppet på 50, og displayet ble svart. Ingen reaksjon når jeg vrir på tenningen. Har strammet skruene på polene, men det hjalp ikke. Skal låne en lader senere i tilfelle batteriet rett og slett er flatt, men sykkelen startet ett minutt før den stoppet.

Noen tips til hva annet det kan være? Alarmen får fortsatt strøm.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Full stopp

Post by Coldman »

Aner ikke men jeg ville...
-Kontaktet butikken (du har jo nettopp kjøpt sykkelen)
-Sjekket batteriet i FOB'en
-Sjekket sikringene på sykkelen
-Gjort rent batteripolene
-Dradd ut hovedsikringa (eller koblet fra batteriet) og ventet 10 minutter før jeg koblet til igjen
-Hørt om bensinpumpa startet opp når jeg slo på tenninga
-Funnet ut om alarmen har eget batteri eller går på sykkelens batteri (sirena har eget batteri.. hvis du har sirene)
-Sjekket "crank position sensor" (har hørt at feil på den kan gi slike utslag)
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: Full stopp

Post by Fatboy92 »

Coldman wrote:Aner ikke men jeg ville...
-Kontaktet butikken (du har jo nettopp kjøpt sykkelen)
-Sjekket batteriet i FOB'en
-Sjekket sikringene på sykkelen
-Gjort rent batteripolene
-Dradd ut hovedsikringa (eller koblet fra batteriet) og ventet 10 minutter før jeg koblet til igjen
-Hørt om bensinpumpa startet opp når jeg slo på tenninga
-Funnet ut om alarmen har eget batteri eller går på sykkelens batteri (sirena har eget batteri.. hvis du har sirene)
-Sjekket "crank position sensor" (har hørt at feil på den kan gi slike utslag)
Snakket med butikken. Han foreslo polene. Alarmen har egen strøm, visstnok. Bensinpumpa starter når jeg slår på tenninga, men så er det stopp. Det er også lys i blinklysindikatorene når jeg slår på alarmen.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Full stopp

Post by Coldman »

Drar'n rundt på starteren i det hele tatt?

Spør fordi den vil det (og kanskje fyre i et sekund) når startsperra er aktiv.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: Full stopp

Post by Fatboy92 »

Coldman wrote:Drar'n rundt på starteren i det hele tatt?

Spør fordi den vil det (og kanskje fyre i et sekund) når startsperra er aktiv.
Nei, ingen reaksjon på noe som helst. Ikke lys eller noe, så jeg mistenker at batteriet er kaputt. Skal få sjekket det etter jobb i dag.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Full stopp

Post by Erlend »

Pussig. Jeg ville startet med å feilsøke i sikringsboksen og å måle batteriet.
Keep the rubber side down!
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: Full stopp

Post by Fatboy92 »

Erlend wrote:Pussig. Jeg ville startet med å feilsøke i sikringsboksen og å måle batteriet.

Alle sikringer er ok. Batteriet er målt. 11.73, mener jeg han sa. Står på lading over natta, så får vi se hva som skjer i morgen.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Full stopp

Post by Coldman »

11,73 volt !!!!! Det vil jeg kalle et utladet batteri. :roll:
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Fatboy92
Posts: 187
Joined: 28 Mar 2011, 18:54

Re: Full stopp

Post by Fatboy92 »

Coldman wrote:11,73 volt !!!!! Det vil jeg kalle et utladet batteri. :roll:
Etter lading var det 12,36.
Ble lettere panisk da jeg satte i batteriet igjen, og det fortsatt var mørkt. Men etter noen minutter våknet beistet, så nå virker alt som det skal.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Full stopp

Post by Coldman »

Fatboy92 wrote: Etter lading var det 12,36.
Ble lettere panisk da jeg satte i batteriet igjen, og det fortsatt var mørkt. Men etter noen minutter våknet beistet, så nå virker alt som det skal.
12,36 er litt over 50% fullt. Du bør sjekke årsaken til at det var utladet. Kanskje forhandleren gir deg et nytt hvis det er dårlig. 12,7 volt er vel 100%.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “Elektronikk”