2000 Softail Deuce, stopper etter 5 min, er det Coil?

User avatar
softailfan4ever
Posts: 18
Joined: 07 Sep 2010, 15:34

2000 Softail Deuce, stopper etter 5 min, er det Coil?

Post by softailfan4ever »

Har akkurat importert en 2000 Softail Deuce som oppfører seg merkelig. Etter ca 5 min kjøring stopper den bare plutselig uten noen form for fusking først. Trodde først det var bensintilførsel, men den er OK. Etter å ha stått i noen minutter starter sykkelen igjen og kan deretter kjøres i noen minutter før den bare plutselig stopper. Etter siste stopp sjekket jeg tennplugger (de er nye) og det var ikke gnist på disse. Hvis sykkelen får stå noen minutter, er gnist tilbake på tennplugger. Kan det være Coil som ikke er i orden eller er det noe annet? Takknemlig for alle tips!
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: 2000 Softail Deuce, stopper etter 5 min, er det Coil?

Post by TCB »

Det er vel 3 ting som skal til, bensin, gnist på pluggene og et luftfilter som ikke er tett.
Mest sannsynlig så er det sikkert coilen, eller tenningsmodulen.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: 2000 Softail Deuce, stopper etter 5 min, er det Coil?

Post by Jan-Ivar »

regner med at din sykkel har elektronoiks tenning så for meg høres det ut som en defekt tennings modul.
hvis sykkelen har injection har den gansek sikkert en svinghjusl giver som også kan feile.

jeg tror nok at en tur til en Harley dealer kan være på sin plass. der har diagnose utstyr som kan finne feilen i elektronikken
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: 2000 Softail Deuce, stopper etter 5 min, er det Coil?

Post by Hanlucky »

øh......batteriet til alarmbrikken som kødder med deg??? :idea:
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Dude
Posts: 139
Joined: 03 Apr 2010, 13:47

Re: 2000 Softail Deuce, stopper etter 5 min, er det Coil?

Post by Dude »

Jeg kan vedde et par brune på at dette er coil. Vært borti dette på både bil og MC, coil blir varm og kutter, og funker når den får kjølt seg ned litt..
Freedom is very expensive.....
`08 FXDF
User avatar
softailfan4ever
Posts: 18
Joined: 07 Sep 2010, 15:34

Re: 2000 Softail Deuce, stopper etter 5 min, er det Coil?

Post by softailfan4ever »

Til informasjon så har sykkelen hverken fuel injection eller alarm. Begynner å helle til at det er coilen, selv om det er rart at den blir for varm bare etter noen minutter.....
User avatar
Dude
Posts: 139
Joined: 03 Apr 2010, 13:47

Re: 2000 Softail Deuce, stopper etter 5 min, er det Coil?

Post by Dude »

Neida, den blir ikke for varm, men er den defekt kutter den når den blir varm.
Freedom is very expensive.....
`08 FXDF
User avatar
softailfan4ever
Posts: 18
Joined: 07 Sep 2010, 15:34

Re: 2000 Softail Deuce, stopper etter 5 min, er det Coil?

Post by softailfan4ever »

Da har jeg prøvd en annen coil med samme delenr, men problemet er der fremdeles! Prøvde også min coil på den andre sykkelen og den fungerte som normalt. Noen som har erfaring med dette problemet?
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: 2000 Softail Deuce, stopper etter 5 min, er det Coil?

Post by Harlex »

Det er vel bensintilførselen som står igjen no då....Uten å påberope meg noe høy kompetanse på din sykkel slenger jeg ut noen erfaringer....: Ikke for å trekke direkte paralleller men jeg hadde en moped for 20 år siden som var på samme måten..... Bensinfilteret var tett og bensinen rant for seint til forgasseren.... Kjørte en stund og da forgasseren var var tom stoppet den... Ventet og den fylte seg opp og jeg kunne kjøre litt til... Men det er vel vakum på sykkelen din... Hadde en R-sykkel for 10 år siden.... Der hoppet vakumsalangen av og jeg fikk tilsvarende problem... Var bare å feste den igjen.... Lykke til med feilsøking...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
softailfan4ever
Posts: 18
Joined: 07 Sep 2010, 15:34

Re: 2000 Softail Deuce, stopper etter 5 min, er det Coil?

Post by softailfan4ever »

Det er faktisk et tenning/strøm problem, da coilen som ble prøvd fra en annen Harley ikke ga gnist på min sykkel.
Post Reply

Return to “Elektronikk”