Batteri Amper timer

User avatar
HD-Per
Posts: 101
Joined: 03 Aug 2010, 23:52

Re: Batteri Amper timer

Post by HD-Per »

torwel wrote:Hei
Nytt spørsmål i denne sammenhengen. Er det noen som har prøvd Shorai litium batteri? Skal ha nytt batteri og tror jeg går for litium og 18 A (originalt 12A), tror det er 315 CCA. Jeg vet ikke hva ladestrømmen er.
TW
Har ikke litium batteri selv, men en i klubben byttet til det etter mye batteri og start trøbbel. Det batteriet er helt rått. Liten vekt, liten størrelse og leverer mye strøm. Man bør ha en lader som tar litium batteri og har balanserings muligheter. Det er som regel en egen balanserings inngang på disse batteriene.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Batteri Amper timer

Post by chrissenator »

HD-Per wrote:
torwel wrote:Hei
Nytt spørsmål i denne sammenhengen. Er det noen som har prøvd Shorai litium batteri? Skal ha nytt batteri og tror jeg går for litium og 18 A (originalt 12A), tror det er 315 CCA. Jeg vet ikke hva ladestrømmen er.
TW
Har ikke litium batteri selv, men en i klubben byttet til det etter mye batteri og start trøbbel. Det batteriet er helt rått. Liten vekt, liten størrelse og leverer mye strøm. Man bør ha en lader som tar litium batteri og har balanserings muligheter. Det er som regel en egen balanserings inngang på disse batteriene.
Noen ide om pris evnt leverandør?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Batteri Amper timer

Post by torwel »

Hei
På ebay får en 21A til 170$ pluss 26$ frakt (pluss moms av og til).
Har søkt litt og funnet at en ikke skal vedlikeholdslade litium batterier og i en test stod det at det var ugunstig med små kontinuerlig forbruk som alarm. Det blir ikke lett å unngå for de fleste har en klokke eller noe.
Jeg kommer til å kjøpe men det haster ikke siden vinterdvale er like rundt hjørne
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Batteri Amper timer

Post by kane »

Jeg kjøpte mine hos Anda Olsen AS men husker ikke hva jeg betalte. Sendte en mail om prisene for et par dager siden men har ikke fått noe svar enda men jeg husker de var dyre, omtrent det dobbelte av et Genesis hvis jeg ikke husker feil.
Post Reply

Return to “Elektronikk”