Crane Hi-4N

Post Reply
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Crane Hi-4N

Post by Nostalgia »

Heisann!

Har brukt deler av vinteren på å få montert et komplett Crane Hi-4N singlefire system på sykkelen, og lurer på om det er noen her i Oslo&omegn som har ekspertisen til hvordan få til en nøyaktig innstilling av tenning? Kjørte gjennom bruksanvisningen med grunnjustering osv, og ved punktet hvor tenningslampe kom i bildet stoppet det opp.
Med pleksipropp i hullet til tenningsmerket og lampa klar startet jeg opp, men var ikke kar til å skjønne stort av hva jeg så etter. For uansett hva hvordan jeg justerte tenningsplata, så fant jeg ikke de to prikkene man skal se i tenningshullet. Det hele endte med at motoren ble så varm mot pleksiproppen at den smeltet og satt seg midlertidig fast i hullet..
Proppen ble da kastet, tenningen justert tilbake til grunninnstilling og deretter etter øret til jeg syntes motoren hørtes mest takknemmelig ut. Men for at jeg skal få ro i sjela kjenner jeg at jeg trenger en garanti for at tenningen er som den skal være :p

Mr.E
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Crane Hi-4N

Post by tutte »

Men dette var uten belastning?
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Crane Hi-4N

Post by Nostalgia »

Stemmer det, på ca 2000rpm. Er forholdsvis grønn på slike justeringer, sist jeg justerte tenning var på min 81' Manta B for godt og vel ti år siden :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Crane Hi-4N

Post by tutte »

Hadde en -72 Dart med trimma 318, den justerte jeg uten tenningslampe på lyden og på hvor lange de svarte stripene ble ved burn-outs. :D
Ble bra det, på verkstedet tvilte de på at jeg hadde greid det uten lampe men når jeg fortalte at jeg sammenlignet stripene måtte de tro meg.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Post Reply

Return to “Elektronikk”