Singel fire vs Dual fire.

Profilbilde
tutte
Innlegg:1591
Ble medlem:09 Mar 2010, 20:01
Singel fire vs Dual fire.

Post skrevet av tutte » 05 Mai 2013, 19:45

Har i det seneste hatt problemer med at sykkelen plutselig bare dør, en periodisk feil som kommer å går. I den forbindelse har Nostalgia og jeg drevet en god del feilsøking og konkludert med at den gamle Dyna S tenningsanlegget er klar for utskiftning. Så nå er altså spørsmålet, Singel fire eller Dual fire? Det er sikkert flere av dere som har noen synspunkter å dele med meg. Fordeler og ulemper. Sitter med en Crane Fireball HI-4E tenning som jeg mener kan brukes både til singel- og dualfire coiler.
HI-4E.jpg
HI-4E.jpg (5.23KiB)Sett 3718 ganger


Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.


Profilbilde
tutte
Innlegg:1591
Ble medlem:09 Mar 2010, 20:01

Re: Singel fire vs Dual fire.

Post skrevet av tutte » 06 Mai 2013, 03:06

Høres ut som om jeg kjører med den coilen jeg har. Takk,takk. 8-)


Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.

Profilbilde
tutte
Innlegg:1591
Ble medlem:09 Mar 2010, 20:01

Re: Singel fire vs Dual fire.

Post skrevet av tutte » 06 Mai 2013, 22:04

Da sitter den nye tenningen på plass den har modellbetegnelse 8-1100. Nå går den jevnt å fint men vil justere litt mere mangler litt sprut på høyt turtall.
Når vi innspiserte den gamle Dyna S tenningen viste det seg å være en skade på +kabelen inn til modulen, håper virkelig at dette var feilen jeg har vært plaget med i det siste.


Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.

Profilbilde
chrissenator
Innlegg:1741
Ble medlem:13 Mar 2010, 23:28

Re: Singel fire vs Dual fire.

Post skrevet av chrissenator » 07 Mai 2013, 15:58

Hvordan har du satt opp HI-4E?, det er ihvertfall mange muligheter for å få et knall godt resultat etter kam bytte.

Har du turteller på Konstabelen?.


To Sportstere er dobbelt så gøy

Profilbilde
tutte
Innlegg:1591
Ble medlem:09 Mar 2010, 20:01

Re: Singel fire vs Dual fire.

Post skrevet av tutte » 07 Mai 2013, 21:28

I dag fikk jeg satt opp tenningen mere som jeg vil ha den. Har fått igjen spruten på høyt turtall uten å tape noe merkbart på lavere rpm.
Oppsettet er nå :
Fortenningen er satt ca 75% av max
Turtallsperren på 7000 rpm
Switchene på Race only siden jeg ikke har VOES og elektrisk starter.
Tok med Nostalgia en tur innom Death Trap og kjørte så til Tomter og Enebakk rundt hjem.
Ski Flyplass.jpg
Etter Ski Flyplass.jpg

Svaret på spørsmålet i overskriften er : Dualfire! Ser ingen grunn til å bruke mere penger enn nødvendig uten grunn.


Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.

Profilbilde
Nostalgia
Innlegg:570
Ble medlem:10 Jul 2011, 23:56

Re: Singel fire vs Dual fire.

Post skrevet av Nostalgia » 10 Mai 2013, 23:49

Og jeg liker Singlefire^^
Alltid knall med forskjellige meninger og erfaringer, men det var klart moro med resultatet vi fikk ut av sykkelen din med ny tenning :)


"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~

Post svar

Tilbake til “Elektronikk”