Page 1 of 1

Singel fire vs Dual fire.

Posted: 05 May 2013, 19:45
by tutte
Har i det seneste hatt problemer med at sykkelen plutselig bare dør, en periodisk feil som kommer å går. I den forbindelse har Nostalgia og jeg drevet en god del feilsøking og konkludert med at den gamle Dyna S tenningsanlegget er klar for utskiftning. Så nå er altså spørsmålet, Singel fire eller Dual fire? Det er sikkert flere av dere som har noen synspunkter å dele med meg. Fordeler og ulemper. Sitter med en Crane Fireball HI-4E tenning som jeg mener kan brukes både til singel- og dualfire coiler.
HI-4E.jpg
HI-4E.jpg (5.23 KiB) Viewed 5853 times

Re: Singel fire vs Dual fire.

Posted: 05 May 2013, 21:21
by chrissenator
Klar tale :D litt uavhengig og litt sales pitch.
http://www.nrhsperformance.com/tech_singlefire.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nightrider.com/biketech/hdig ... odules.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://harleytalking.com/showthread.php ... e-Ignition" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.daytona-twintec.com/tech_evo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Singel fire vs Dual fire.

Posted: 06 May 2013, 03:06
by tutte
Høres ut som om jeg kjører med den coilen jeg har. Takk,takk. 8-)

Re: Singel fire vs Dual fire.

Posted: 06 May 2013, 22:04
by tutte
Da sitter den nye tenningen på plass den har modellbetegnelse 8-1100. Nå går den jevnt å fint men vil justere litt mere mangler litt sprut på høyt turtall.
Når vi innspiserte den gamle Dyna S tenningen viste det seg å være en skade på +kabelen inn til modulen, håper virkelig at dette var feilen jeg har vært plaget med i det siste.

Re: Singel fire vs Dual fire.

Posted: 07 May 2013, 15:58
by chrissenator
Hvordan har du satt opp HI-4E?, det er ihvertfall mange muligheter for å få et knall godt resultat etter kam bytte.

Har du turteller på Konstabelen?.

Re: Singel fire vs Dual fire.

Posted: 07 May 2013, 21:28
by tutte
I dag fikk jeg satt opp tenningen mere som jeg vil ha den. Har fått igjen spruten på høyt turtall uten å tape noe merkbart på lavere rpm.
Oppsettet er nå :
Fortenningen er satt ca 75% av max
Turtallsperren på 7000 rpm
Switchene på Race only siden jeg ikke har VOES og elektrisk starter.
Tok med Nostalgia en tur innom Death Trap og kjørte så til Tomter og Enebakk rundt hjem.
Ski Flyplass.jpg
Etter Ski Flyplass.jpg
Svaret på spørsmålet i overskriften er : Dualfire! Ser ingen grunn til å bruke mere penger enn nødvendig uten grunn.

Re: Singel fire vs Dual fire.

Posted: 10 May 2013, 23:49
by Nostalgia
Og jeg liker Singlefire^^
Alltid knall med forskjellige meninger og erfaringer, men det var klart moro med resultatet vi fikk ut av sykkelen din med ny tenning :)