LED lys eller ikke ?

User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: LED lys eller ikke ?

Post by kane »

chrissenator wrote:
tutte wrote:Bra feste det er topp.
Dog liten Bling faktor..
Her er noe nytt da , Laser lys!
http://bil.adressa.no/bil/article58961.ece#.Us1j57Q-6xr" onclick="window.open(this.href);return false;
Jada Tutte, rub it in! Her har jeg spandert en formue på 83Kr for å få state of the art - siste skrik på lysfronten hele veien fra china til Bergen så bare gruser du hele greien med nytt og 10X bedre laser lys :lol: er det rart vi blir deppa :lol:

Testet kjapt i garasjen og 10W leverer et kraftig lys, fjernlyset på biken fortoner seg som et parklys i forhold :lol: . Nå må jeg finne en diskre plassering også og få en ekstrabryter en plass. Laser lys kommer(kopieres) vel snart i china og da får vi se hur det blir.

Lampen 10W er rimelig liten i størrelse og jeg ble litt overrasket nnår jeg fikk den - på tross av mål oppgitt i annonsen så er den litt sånn low profile. kjøper nok to til :-)
Nå regner jeg med du har fått testa litt utafor garasjen også og hva er dommen? Led er jo desidert best i kølmørke, som i en garasje i januar :lol:
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: LED lys eller ikke ?

Post by chrissenator »

Har vel ikke kommet noe lenger, har blitt lite Harley i det siste men det kommer seg vel litt utover sommeren.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: LED lys eller ikke ?

Post by kane »

chrissenator wrote:Har vel ikke kommet noe lenger, har blitt lite Harley i det siste men det kommer seg vel litt utover sommeren.
Nei har ikke du så får vel jeg da ;)
10/20W H4 nær/fjern
Image
Image
Image
Image

Jeg går ihvertfall ikke tilbake til halogen! Og med plasseringsvennligheten til led pærene tror jeg at jeg er ferdig med xenon også. "Ballasten" til ledpæra var mindre enn en fyrstikkeske og plug and play med orginal H4 kontakt :)
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: LED lys eller ikke ?

Post by Erlend »

Hvor fikk du tak i dette, sa du?
Keep the rubber side down!
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: LED lys eller ikke ?

Post by mustang »

Så bra ut. Kom med mer info om disse pærene. Er det både fjern og nærlys i samme pære. Har forøvrig montert led 1000m på bilen og det er helt utrolig . :D :D
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: LED lys eller ikke ?

Post by kane »

Erlend wrote:Hvor fikk du tak i dette, sa du?
Ebay vel ;)
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: LED lys eller ikke ?

Post by kane »

mustang wrote:Så bra ut. Kom med mer info om disse pærene. Er det både fjern og nærlys i samme pære. Har forøvrig montert led 1000m på bilen og det er helt utrolig . :D :D
Jeg kjøpte et bilsett så jeg kan ta et bilde av det settet jeg har igjen. Ja, det er vanlig H4 med nær og fjern i samme pære. 1 stk. 10W COB led på over og undersiden av "pæra", 1 for nær og 2 for fjern :)
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: LED lys eller ikke ?

Post by kane »

Og sånn ser herligheten ut.
Image

De som har lest seg opp litt på hi-power led vet allerede at klumpen i bakkant av pæra egentlig er ei pc vifte for kjøling. En av COB ledˋ enesynes på bildet og den på andre siden er like stor.
En 3 pins kontakt fra pæra til "ballasten" og plug and play inn i H4 kontakta videre.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: LED lys eller ikke ?

Post by tutte »

Så greit ut dette, og så trenger man ikke forandre utseende på sykkelen.
Får gå sammen 2 og 2 og dele disse settene :D
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: LED lys eller ikke ?

Post by mustang »

Jeg blir med på det. Søkte på Ebay men fant det ikke . Kanskje Du har mer flaks enn meg. Er forøvrig i Finnmark ennå og har bare 2g på nettet så alt tar jævla lang tid.Jeg blir med på en spleis hvis det passer for deg. :roll: :D Hadde ikke vært dumt med en link eller best, nr, da :?: :?:
Post Reply

Return to “Elektronikk”