LED lys eller ikke ?

User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: LED lys eller ikke ?

Post by chrissenator »

Fant lyktene ja, de virker å være kraftige med utrolig godt lys.
Kunne godt tenkt meg å se et bilde med og uten de nye lyktene i bruk, tror jeg bestiller meg to 10W og ser hva de leverer av lys.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: LED lys eller ikke ?

Post by tutte »

Jeg ser at LED-teknologien kommer med stormskritt, og etter det Hanlucky sier om at reflektorene tar kvelden og at man får feil lysbilde tror jeg at hvis jeg venter litt til er diodene blitt så bra at det er det som gjelder. Prisene på HID-pærene er heller ikke salgsfremmende.
La oss få høre hva du synes om LED-lampene Chrissenator?
Hvis ikke noe av dette blir som jeg ønsker fins det alltid Halogen ekstralys for en billig penge enn så lenge :D
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: LED lys eller ikke ?

Post by mustang »

Ta en titt på denne ukens utvalg!
Endelig ble det en klaff. Her kan man gå inn og rote rundt og finne tester av lykter og sammenligninger med andre lykter. Da slipper jeg vel å ta bilder av mine, men hvis det er noen som vil se dem så kan jeg fikse det. :D :D

Xenon
Rigid Ind
Hella
SIM
Arbeidslys
Varsellys
Halogen
Skiltlys






Kraftige Rigid oppdateringer og nyheter

Rigid har nettopp lansert noen flotte LED lyskastere, som bekrefter at de er kanskje de beste i verdenen på dette feltet!

Først og fremst har de kommet ut med en kraftig oppgradering av SR og E serien. De nye, SR2 og E2, gir deg rett og slett dagslys i mørket. E2 20" lysbjelke, bare 51 cm bred, gir deg nå opp til 18.000 lumen mens "lillebroren" E 20" er på 7.900 lumen!

"Hyperspot" er den andre store nyheten fra Rigid - dette gir deg en veldig smal stråle, kun 5 grader bred, med ekstremt lang rekkevidde. Du kan nå få en kombinasjon som E2 20" med Hyperspot og Driving. Driving reflektorene er enda en nyhet på E2 serien, som var tidligere forbehold SR serien. Driving reflektorene gir en kombinasjon av fjernlys og spredning med ekstremt kraftige chips, dette pumper opp lysstyrken i den nye E2 serien.

Så hvis du trenger lys som er både bredt og langt, så er dette vel det beste du kan få på markedet!

Men det er langt flere nyheter. E2 kommer i flere versjoner, med Hyperspot og uten, og den nye Q2 arbeidslyslykta kommer i sinnsyke 9,000 lumen og lyser opp hele 77 meter i arbeidsområdet ditt.

D2 har også fått nye versjoner - en Hyperspot utgave, og en tøff utgave som er rettet mot gruvevirksomhet, anleggsmaskiner og entrepreneurvirksomhet. Denne har vibrasjonsdemping og tåler rett og slett mer juling.

Hvis du vil lese mer om Hyperspot og de nye bjelkene, så finner du en engelskspråklig artikkel her: http://tawallaccess.com/2013/12/02/tech ... hyperspot/" onclick="window.open(this.href);return false;

Så nevner vi til slutt at vi atter en gang har 120 cm og 90 cm varsellysbjelker på lager. Nå har vi et godt antall på lager med flere på vei, så nå skal det holde.

Nedenfor finner du mer informasjon - klikk på produktet eller forklaring for mer informasjon.







20" E2 Series (Hyper Combo)
Totalrenovert & oppgradert, nye E2 20"

Den velkjente E serien, med oppgraderte chips, fornyet reflektor og hus, kalles E2 og kommer i størrelsene 6, 10, 20, 30, 40 og 50 tommer.

Lysstyrken er økt hinsides og for eksempel E20 går fra 9.200 lumen til 18.000 lumen i den nyeste E2 utgaven. 18.000 ekte lumen er langt kraftigere enn 18 stk halogen lyskastere.

Det er velkjent av Rigid ikke overdriver sine lumen tall, slik mange konkurrerende merker gjør, så her vil du være sikker på at lysstyrken virkelig blir lagt merke til av brukeren!

E2 20 finnes i tre varianter; Hyperspot, kombifjernlys og bredt fjernlys. Les mer om de forskjellige utgavene på produktsidene våre. Du vil også finne et oversiktelig diagram som viser hvor langt de forskjellige modellene kaster lyset. E2 20 Hyperspot lyser ufattelige 1.769 meter!

E2 6" lysbjelke

E2 10" lysbjelke

E2 20" lysbjelke

E2 30" lysbjelke

E2 40" lysbjelke

E2 50" lysbjelke 20" SR2 Series (Hyper Combo)
Kraftig oppgradering av Rigids SR

SR 20" har lenge vært en av våre bestselgere - og nå kommer den i en ny, forbedret utgave!

Den oppgraderte SR serien kalles "SR2" og kommer i størrelsene 6, 10, 20, 30, 40 og 50 tommer. Disse lysbjelkene har oppgraderte chips og fornyet reflektor som gir kraftig lysøkning. SR2 20 går fra 6,750 lumen til 11,250 lumen i "driving" utgaven.

SR2 20 finnes i to varianter; kombifjernlys og bredt fjernlys. Les mer om de forskjellige utgavene på produktsidene våre. Du vil også finne et oversiktelig diagram som viser hvor langt de forskjellige modellene kaster lyset.

Ekte Rigid Industries som håndlages i USA; dette gir oss en robust kvalitetslykt med lang levetid og 5 års ubetinget garanti. I settet kommer en robust lykt, med ledningsnett, relé med bryter og to sett festebraketter.

SR 6" lysbjelke

SR 10" lysbjelke

SR 20" lysbjelke

SR 30" lysbjelke

SR 40" lysbjelke

SR 50" lysbjelke


9.990,-


7.990,-










Q2 Diffused
En råtass av en arbeidslyskaster

Dette må være verdens råeste arbeidslyskaster med sine 9.000 lumen!

Rigids nye råskinn Q-serie er designet for hardt, virkelig hardt, arbeidsmiljø og påkjenninger. Knuseverk, gruvedrift eller for deg som alltid klarer å knuse arbeidslykten, da er Q-serien perfekt.

9.000 lumen er også helt vanvittig. Tenk deg at en xenonlykt er på ca 2.500 lumen. Denne lykta gir denne nesten like mye lys som 4 stk xenonlyskastere. Og da er heller ikke prisen avskrekkende. 90w LED lyskaster med verdens mest effektive LED optikk gir masse lys der du trenger det. Rigid D2 HD (sett)
Tøff lykt som tåler påkjenninger

Denne D2 HD modellen er spesielt laget til røfft bruk på knuseverk eller entreprenørvirksomhet der lyktene er veldig utsatt. Lykta har vibrasjonsdemper som gir deg mindre vibrasjon i lyset og en lykt som tåler mer juling. I tillegg har den en ekstra sterk festebrakett som gir et røffere oppheng av lykten. Lykta har en gul kant for å skille den fra den vanlige D2 utgaven.

Denne lykten gir 3.030 effektive lumen og bruker i underkant av 40w. Pris er for 2 stk lamper med ledningsnett med relé, bryter og festebrakett.


7.390,-


5.290,-






Rigid D2 hyperspot (sett)
Nyhet - D2 Hyperspot lyser 600m!

Helt nye hyperspot er den smaleste LED strålen tilgjengelig og er spesielt laget til deg som trenger mye lys langt fremover. Denne lille lykten lyser nesten 600 meter langt og er den ultimate "pencil beam". Med hele 1.760 lumen er dette en kraftig råtass. Til sammenligning lyser Hella Luminator 37,5 Pencil beam ca 800 lumen og 480 meter.

Pris er for 2 stk lamper med ledningsnett med rèle, bryter og festebrakett. Orange Lumen LED Blitzbar 90 cm / 120 cm


Endelig på lager igjen!

En av markedets kraftigste LED blitzbarer!

Vi var lenge utsolgt for 90 cm og 120 cm varsellys, men nå er de endelig på lager igjen.

Baren leveres med oppgradert innendørs fjernkontroll. Nå kan du i tillegg til å bytte program, styre hastighet, slå på sidemarkører og se hvilket mønster som kjøres på fjernkontrollen ved hjelp av mange små LEDs.


3.290,-


7.990,-






Rigid Ind. Dually (sett)
Liten og snedig lykt med flott lys

Dually er "lillebroren" til D2. Den er svakere men har samme form.

Hver lykt gir 1568 lumen, mens en 55w halogenlampe lyser ca 800-900 lumen. Denne lykten passer perfekt til ATV, motorsykkel og bil. Lett å plassere og kommer i flere utgaver som kan brukes til ryggelys eller fjernlyskaster. Tilbudet gjelder kun "Spot" utgaven. Lumen ESystems
55w Xenon til økonomipris

Nå kan vi endelig tilby 55W Xenon i SLIM utgave - perfekt for motorsykler og gamle biler uten CANBUS/pæresjekk!

Vår Lumen ESystems gir deg mye lys for pengene. Vi har lansert denne serien for deg som synes ProSystem er for kostbar. Kvaliteten er veldig bra og ligger på linje med det meste på markedet. Ballastene er E-merket og godkjent for bruk i Norge.
2.290,-

2.050,-


1.190,-









Tilbudspriser gjelder så lenge kampanjene varer eller så langt lageret rekker.
Prisene gjelder ved bestilling i vår nettbutikk og er inkl. mva. men eksklusiv frakt. Vi tar forbehold om skrivefeil, feil pris, tilgjengelighet o.l.

Du får denne mailen på epost fordi du har takket ja til våre nyhetsbrev.
Klikk her for å melde deg av våre nyhetsbrev, eller klikk her for å endre preferansene dine.

For kjøpshjelp, kontakt oss på e-post: post@dybvik-trading.no, telefon: 9777 8000

Dybvik Trading AS, Gahre Næringspark, 4521 LINDESNES
Copyright © 2013. All rights reserved.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: LED lys eller ikke ?

Post by chrissenator »

Kjøpte en 10W for 14 dollares
http://www.ebay.com/itm/10W-Cree-LED-Wo ... 8550046%26" onclick="window.open(this.href);return false;
To Sportstere er dobbelt så gøy
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: LED lys eller ikke ?

Post by mustang »

Bra pris, men hvor mye Lumen gir den. Fant ikke noe på linken.
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: LED lys eller ikke ?

Post by mustang »

http://www.alibaba.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Her er også et alternativ, men har ikke sjekket pris. Er ikke sikker på om hvor mange sett en må kjøpe eller om De selger til private. Jeg fant ikke direkte den linken
jeg ville legge inn her , søk på Auto Ligtning System for bil og mc og se på litt av hvert der. :roll: :roll:
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: LED lys eller ikke ?

Post by chrissenator »

mustang wrote:Bra pris, men hvor mye Lumen gir den. Fant ikke noe på linken.
. Theoretical Lumens Output: 1000 LM Det antar jeg er teoretisk Max.
. Operating Lumens Output: 750 LM
. Operating Voltage: 9-32V DC
. Waterproof rate: IP67
. 1pcs*10w high intensity CREE LEDs
. Optional Color: Black
. Color Temperature: 6500K
. Material: Diecast 6061 aluminum housing
. Lens material: PC
. Beam: Pencil Beam(we also have Flood beam,if you want it please mail us once you paid,thanks)
. Mounting Bracket: Stainless Steel
. Working life: 50000 hours
. Size: 57*57*65mm
. Certificates:CE,RoHs,IP67
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: LED lys eller ikke ?

Post by tutte »

For den prisen hadde jeg tatt 2 flood og 2 pencilbeam, men da skulle de vært runde i crome.
Gi oss tilbake melding om hvordan de lyser, eller blir ikke det før til våren?
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: LED lys eller ikke ?

Post by chrissenator »

tutte wrote:For den prisen hadde jeg tatt 2 flood og 2 pencilbeam, men da skulle de vært runde i crome.
Gi oss tilbake melding om hvordan de lyser, eller blir ikke det før til våren?
Jo prisen er god men kvaliteten er mer usikkert og noen av disse kinamennene er av og til veldig ivrig når de oppgir styrke i lumen. Tenkte jeg skulle teste den litt for å se hvor langt den lyser, om hvor mye den gjør av seg på biken og plassering, blir sikkert testet når den er meg i hende.

Tanken var ihvertfall to stykk spot, men hvor mye ekstralys er egentlig tillatt på en MC?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: LED lys eller ikke ?

Post by tutte »

Du kan montere en skikkelig LED-bjelke på egen bryter og kalle det arbeidslys. Det trenger du for å kunne hjelpe kompiser som har problemer med sykkelen og litt verktøy kan man jo ha med. :twisted:
Fra spøk til alvor : Reglene sier vel max 480 lux på ekstra fjernlys.
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+o ... Bilens+lys" onclick="window.open(this.href);return false;
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Post Reply

Return to “Elektronikk”