Problemer med bremselys på frambrensen

User avatar
Trondsen
Posts: 200
Joined: 10 Mar 2010, 20:49

Problemer med bremselys på frambrensen

Post by Trondsen »

Hei har en 2002 night train som jeg oppdaget at bremselyset i frambremsen fusket litt, tenkte at her må noe gjøres....


vet ikke helt hva det er som gjør at lyset ikke funker forran men funker fint bak.

Tar i mot forslag på feilsøking med stor takk.

Trond
Bruk hodet så går det som regel....... bra:)
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Problemer med bremselys på frambrensen

Post by Hanlucky »

Hallo Trondsen.
Kan være så enkelt som microbryteren som står under bremseveskeholderen på styret.
Hadde samme feilen på min 97 mod Softail Custom i fjor.
Da viste det seg at den lille tappen som står i enden av hendelen som skal trykke inn bryteren til lyset var rett og slett for kort.
Forrige eier hadde kjøpt nytt hus og brytere fra Custom Chrome og dette var ikke 100% tilpasset min hog.

Hos deg er det sikkert bare skitt og smuss som er feilen.
Har du tilgang til litt trykkluft blåser du det rent :D
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Falken
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 151
Joined: 09 Mar 2010, 19:42

Re: Problemer med bremselys på frambrensen

Post by Falken »

Eller fukt...CRC
Mvh
Falken
Street Bob 07

"Kjør pent, det finnes nok tullinger der ute..."
User avatar
Trondsen
Posts: 200
Joined: 10 Mar 2010, 20:49

Re: Problemer med bremselys på frambrensen

Post by Trondsen »

ja jeg også har satt min lit til brytern, så jeg har fått tak i ny bryter.... men om det er bare en fillefeil så er mye jobb spart med å slippe å skifte bryter..


Tror ikke det er fukt så gjør det, men vet jo aldri da... har ikke kjørt i dårlig vær heller...
Bruk hodet så går det som regel....... bra:)
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Problemer med bremselys på frambrensen

Post by Hanlucky »

Kan også være gummien som beskytter bryteren som er slitt, men ta ut kontaktene, puss de rene, montere og se om problemet er løst.
I verste fall må du av med huset og se til bryteren..
Lykke til :)
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Trondsen
Posts: 200
Joined: 10 Mar 2010, 20:49

Re: Problemer med bremselys på frambrensen

Post by Trondsen »

tror ikke det er kontaktene... når jeg ser på den nye bryteren så er det løse ledninger og dermed lodding. Så m¨nok kansje bytte hele brytern da tror jeg...
Bruk hodet så går det som regel....... bra:)
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Problemer med bremselys på frambrensen

Post by Coldman »

Jeg hadde samme problemet. Fiksa det i dag.
Bryteren på min er slik at det kontakt (bremselyset lyser) når bryteren er ute. Hendelen trykker altså ikke inn bryteren, men slipper den ut.

Å sjekke om bryteren er i orden er jo enkelt... etter at man har åpna bryterhuset, er det bare å slå på tenninga og trykke på bryteren med fingeren. Man høre den knepper litt og bremselyset vil slukke når man trykker den inn - hvis alt er ok da.

Det er ei fjær, forma som en kile, som sørgen for at bryteren holder seg i riktig posisjon. På min var kilen kommet litt ut av posisjon etter at jeg skifta styret - og så har bryteren flyttet seg mer og mer, helt til det hele begynte å fuske.
Se bildet under... kilen jeg snakker om er nr 6 og den skal sitte til høyre for bryteren (sett bakfra). Bryteren er nr 14.
bremselysbryter_foran.jpg
Husk å klem inn bremsehendelen og sett noe mellom hendelen og festet før demontering og montering. Se bildet under.
bresehendel.jpg
Men... det kan jo være ne helt annet med din sykkel, Trondsen.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Trondsen
Posts: 200
Joined: 10 Mar 2010, 20:49

Re: Problemer med bremselys på frambrensen

Post by Trondsen »

Takk Sturla.
Regner med at det ser omtrent like ens ut ..... blir vel ien tur bort i garasjen en av de nærmeste dagene så da skal vi åpne opp og se...)
Bruk hodet så går det som regel....... bra:)
User avatar
stein
Posts: 66
Joined: 10 Mar 2010, 17:26

Re: Problemer med bremselys på frambrensen

Post by stein »

Trondsen wrote:tror ikke det er kontaktene... når jeg ser på den nye bryteren så er det løse ledninger og dermed lodding. Så m¨nok kansje bytte hele brytern da tror jeg...
Jeg har samme problemet på Heritagen, har sjekket i bryterhuset, målt spenning og bryteren er defekt. Fikk du tak i bryter her på berget, eller måtte du bestille fra utlandet?

8-) Stein
FLSTC 1550
User avatar
Trondsen
Posts: 200
Joined: 10 Mar 2010, 20:49

Re: Problemer med bremselys på frambrensen

Post by Trondsen »

stein wrote:
Trondsen wrote:tror ikke det er kontaktene... når jeg ser på den nye bryteren så er det løse ledninger og dermed lodding. Så m¨nok kansje bytte hele brytern da tror jeg...
Jeg har samme problemet på Heritagen, har sjekket i bryterhuset, målt spenning og bryteren er defekt. Fikk du tak i bryter her på berget, eller måtte du bestille fra utlandet?

8-) Stein
Jeg bestilte den fra Statene... :) greie priser og kjapt levert:)
Bruk hodet så går det som regel....... bra:)
Post Reply

Return to “Elektronikk”