Banjobolter og bremselys!?

User avatar
Superdude
Posts: 17
Joined: 10 Apr 2010, 10:57

Banjobolter og bremselys!?

Post by Superdude »

Hei , lurte på om noen av dere kunne forklare meg litt om banjobolter?
Jeg kjøpte i fjor høst en 84 mod. softail som var lettere modifisert, det sto litt småtteri igjen sånn som bremselys etc. Men jeg sliter litt da jeg er ganske fersk i faget, jeg har forhørt meg litt rundt og har fått høre at for at jeg skal få bremselys må jeg montere banjobolter? på vieren fra håndbrems og fotbrems? Hvor og hvordan? Gjerne forklaringer med bilder!
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Banjobolter og bremselys!?

Post by Per-øivind »

Ta gjerne å legg inn bilde på bremse (håndtaket) du har nå og gjerne hele fronten til kaliperen så vi ser hva du har og ikke har. litt lettere å forklare ut fra hva en kan se da. Evt nevn hvilket merke du har på "håndbremsen" din.
Det er ikke selve banjo-bolten som gir signal, men en giver. Bikeline i Sverige har noe du kan montere på bremserøret som indikerer at du bremser.
User avatar
Superdude
Posts: 17
Joined: 10 Apr 2010, 10:57

Re: Banjobolter og bremselys!?

Post by Superdude »

Har desverre ikke bilder nå men mener det er orginale skivebremser å så er det ISR hendler!

Har vært inne på bikeline sine sider å kan ikke finne det du snakker om, om du finner det kan du sende en link eller bilde av delen?
User avatar
Gjest
Posts: 111
Joined: 09 Mar 2010, 23:45

Re: Banjobolter og bremselys!?

Post by Gjest »

Det er en sånn du er ute etter.Denne skrur du fast i kaliperen din. http://bikeline.ca-eline.com/servlet/us ... nguest&p=H" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Superdude
Posts: 17
Joined: 10 Apr 2010, 10:57

Re: Banjobolter og bremselys!?

Post by Superdude »

Linken går bare til hovedsiden. Hva heter delen og hva er produktnr.?
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Banjobolter og bremselys!?

Post by Per-øivind »

Du kan evt bruke art nr:31-281 eller 31-282. Ta kontakt med Bikeline å snakk med de om problemet ditt, da får du helt sikkert hjelp. Men hvis du vil se litt selv ligger dette under -hjul dekk og bremser-bremser-koblinger og slang, dette er menyen til venstre hos Bikeline, under produkt kategorier.
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Banjobolter og bremselys!?

Post by Bernt »

Banjoboltene har ingenting med bremselys å gjøre. Disse brukes til å koble sammen bremseslange og bremsehuset med bremseveske.
Bryteren for lys på håndtaket er inne bremsesylinder/ ta av bremsehåndtaket.
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Banjobolter og bremselys!?

Post by Per-øivind »

Det er mulig du også kan bruke art.nr: 70-215 fra Bikeline. Jeg har noe tilsvarende på min, men det er Grimeca håndkontroll. Men som sagt hør med Bikeline, de forhandler jo ISR produkter.
User avatar
Bent
Posts: 152
Joined: 17 Mar 2010, 21:27

Re: Banjobolter og bremselys!?

Post by Bent »

Jeg bruker den som har art nr 31-282.Har deling på bremseslangen under styrekrona og har laga fester der.Virker fint.
Har en kompis som har den andre utgaven som skrus ned i caliperen virker greit den å,men da får du ledninger som må legges sammen med vaieren opp.
User avatar
Linc1
Posts: 72
Joined: 14 Mar 2010, 23:14

Re: Banjobolter og bremselys!?

Post by Linc1 »

Bent wrote:Jeg bruker den som har art nr 31-282.Har deling på bremseslangen under styrekrona og har laga fester der.Virker fint.
Har en kompis som har den andre utgaven som skrus ned i caliperen virker greit den å,men da får du ledninger som må legges sammen med vaieren opp.
Lurer litt på hvordan hydraulske bremser fungerer med wire jeg :shit:
MVH
Linc1
Are you ready 4 Rock`n Roll all the way on Black ice
Post Reply

Return to “Elektronikk”