Regler motorbytte

Bygging, modding, lakkering…
Post Reply
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Regler motorbytte

Post by Harlex »

La oss si at man har en godkjent norsk sykkel og ønsker å erstatte motoren med en en motor importert fra USA. Hva er reglene for å få den godkjent i den norske sykkelen? Er det forskjell på om motoren er original eller grisetrimmet?
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Regler motorbytte

Post by Lariat »

Ikke vet eg om det er så himla nøye men det skal være en tidsriktig motor hestekreftavgiften øker om du skal ha en større motor i sykkelen hestekrefavgiften forsvinner på eldre sykkler vet ikke om det er 30 år eller noen og tyve men lell .
Når en impoterer motoren så er det viktigt med dokumentasjon der ville eg ringt biltilsynet i skien di er flinke på ombygginger der .
Min måte er biligst :) slip vekk gamelt nr og slå inn det som hører til orginalmotoren langt fra lovligt men helt klart billigst .
Ser det er en mega feit s&s motor her inne med 6 trins baker kasse om eg hadde hat stålene til den ville eg kjøpt den tvert da sliter du ikke mye fremhjul 8-)
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Regler motorbytte

Post by Harlex »

La oss da si at man man har en 1200 sportster og bytter til en 1200 sportster motor av samme årgang.... Smal sak? Blir den effekttestet før godkjenning slik at evt. et stage 2 eller 3 modifisering blir "avslørt?" Isåfall....Hva er reglene for trimming av Harley. Hvor går grensen? Er det en max prosent over original effekt eller går det på ccm?
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Post Reply

Return to “Custom”