Lakk krise!!!

Bygging, modding, lakkering…
User avatar
snabel
Posts: 51
Joined: 20 Mar 2010, 17:38

Re: Lakk krise!!!

Post by snabel »

Du kan prøve og ta en skarp kniv og kutte rett på utsiden av skaden. Fjerne de løse restene og ta på en blank neglelakk på skjøten.
Hilsen kslakk
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Lakk krise!!!

Post by Svima »

Kan det stemme at du har samme stålinnmaten som jeg, men at hun har lakkert det? I såfall er det ikke sikkert skaden sprer seg så lett til resten hvis du gjør som snabel foreslår?
/ Svima
User avatar
pinball
Posts: 62
Joined: 10 Mar 2010, 22:23

Re: Lakk krise!!!

Post by pinball »

gjør ett forsøk, på det snabel sier imorgen, skjærer av rett i overkant av brønnen sånn at det blir skjult av tanklokket, ikke min sterkeste side sånne ting, men må man så må man
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Lakk krise!!!

Post by BikerEva »

Jeg ville gått for kniv, som snabel foreslår. Tenkte på det samme, men hva vet jeg liksom :) Så får du vel rett og slett se hvordan det går etterhvert.

Man trenger kanskje ikke lakke opp igjen HELE tanken, men fjerne det rundt påfyllingshullet, slipe ned og lakke opp igjen? Men er sikkert vinterprosjekt? :)

Hadde litt det samme på forrige sykkelen min. Hadde EN boble ovenfor tanklokket (ca 5 cm unna) Hadde flytanklokk og det var en del lakk nedi påfyllingsdelen som flasset og havnet i bensinen. Var mye gørr i bunnen på den tanken, reservetankkjøring var noe jeg helst unngikk!
User avatar
pinball
Posts: 62
Joined: 10 Mar 2010, 22:23

Re: Lakk krise!!!

Post by pinball »

Frem med barberkniven og snipp snipp :) må bare vente på dagslyset, og raide sminkeskrinet til frøkna for å finne neglelakk sak
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Lakk krise!!!

Post by Toro »

Har du gjort lakkjobben hos et firma som har lakkert mc tanker før, for jeg mener og huske i fra gamle forumet at en må ha en spesiell sealer i forbindelse med tanklokkåpningen. Håper for din del at jeg husker feil.
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
Gravene MC
Posts: 220
Joined: 09 Mar 2010, 21:40

Re: Lakk krise!!!

Post by Gravene MC »

Skrape, pirke, flikke og montere elstra hengefilter på bensinslangen..... :heh:
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
User avatar
Kevin
Posts: 12
Joined: 17 Mar 2010, 02:41

Re: Lakk krise!!!

Post by Kevin »

Når jeg lakkerer tanker pleier jeg å maskere rett ved overgangen mellom selve tanken og påfyllingshullet.
Og etter at tanken er ferdig og klarlakkert kliner jeg på ett tynnt lag med 2K lim (f.eks araldit) i overgangen mellom lakk og rent stål.
Det ser ut til at det holder bra.

Når man ikke maskerer, men lakkerer nedi hele påfyllingshullet vil man ganske kjappt skade lakken nedi hullet med gjengene på bensintoppa, og da vil bli resultatet fort bli slik.
Paint It Black
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Lakk krise!!!

Post by Toro »

Hvordan går det med lakkproblemet ditt. Har du fått fjerna den løse lakken for å se om den har løsnet så langt ut det er synlig :?:
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Lakk krise!!!

Post by Qonrad »

Er det nedfelt pop-up tanklokk du har, med en innsats for skrulokket..?
Hvis det er tilfellet, er det mulig å skifte innsatsen med et nytt pop-up tanklokk med en større flens, og forseglet lakken under.
Hva sier lakkeren...?
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
Post Reply

Return to “Custom”