Myk Heritage

BigTwin
Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Hallyfatboy
Posts: 6
Joined: 04 Mar 2014, 08:41

Myk Heritage

Post by Hallyfatboy »

Hei, har skiftet sykkel fra Fat Boy ti Heritage, liten erfaring med desse, men syns den er litt myk på fremgaffelen, er dette normalt på desse sykkelene? Noen tips om hvordan få den litt stivere, evt ca kostnad?
User avatar
Vigdilan
Posts: 68
Joined: 02 Jul 2014, 11:30

Re: Myk Heritage

Post by Vigdilan »

Heritage og Fatboy er samme sykkelen, hun annet utstyr. Men gaffelen må plukkes helt, skift foringer ringer og monter Progressiv Suspension fjærer. Bland så 50/50 type E og Heavy gaffelolje, skift samtidig demperne bak til Progressiv Suspension. Da blir Softail nesten kjørbar, men det beste er å kjøpe en Road King og gi den samme gaffeljobben...... :D Da får du en sykkel som likner, men som er beregnet til turer lengre en pølsebua...
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Myk Heritage

Post by Jan-Ivar »

Hvis du virkelig vil ha en bedre gaffel. bytter du til Monotube Cartridge kit fra Progressive suspension.

http://www.progressivesuspension.com/pr ... 13-touring
Får veldig gode kritikker.

Cartridge dempere er en mye bedre løsning en damper rod systemet som sitter standard i de billige Japan produserte gaffelbeina som sitter på alle Harleys modeller. Gaflene er laget av Showa. in Japan.

jeg skal instalere ett slikt cartridge kit i min touring sykkel i vinter. byttet til progressive suspension fjærer men er ikke fornøyd med dem.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Myk Heritage

Post by Jan-Ivar »

sjekk litt på denne siden også. mye nyttig info
http://www.traxxion.com/
og denne
http://www.racetech.com/
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Hallyfatboy
Posts: 6
Joined: 04 Mar 2014, 08:41

Re: Myk Heritage

Post by Hallyfatboy »

Takker for svar Jan Ivar,
Enkel opperasjon, eller bør den gjøres av dealer??
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Myk Heritage

Post by Jan-Ivar »

for å montere cartridge demperne må du demontere gaffelbeina fra sykkelen. så må de originale fjærene og demper delene tas ut før nye cartridge dempere settes inn.

Som mekanikker vil jeg si at det er en enkel jobb, men om man ikke er mekaniker eler er usikker på om klarer å gjøre jobben selv kan det kanskje være lurt å sette det bort.

Har du to tommeltotter en god verksteds manual, pågangsmot og ett lite snev av mekanisk interesse er ikke dette noen stor jobb.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Vigdilan
Posts: 68
Joined: 02 Jul 2014, 11:30

Re: Myk Heritage

Post by Vigdilan »

Jobben er den samme på begge alternativer, bare prisen som er forskjellen. Lykke til
Post Reply

Return to “Chassis”