Dyna vs softail

BigTwin
Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Dyna vs softail

Post by Svima »

Jeg håper noen av dere har noen gode råd. Jeg vurderer nå å bytte sportster for en bigtwin mtp tur. Jeg er snaut 160cm og har problemer med å nå skikkelig ned og frem.
Jeg er for kort for en standard bygget fxd, men Dersom en Superglide senkes så mye som mulig med korte dempere, vil det ødelegge mye for kjøreegenskapene...?
Det sies at softail generelt har dårligere kjørekomfort/egenskaper enn Dyna. Er det fortsatt slik om jeg må senke fxd mye på bakdemperne?
Finnes det ekstra korte fremflyttersett for fxd, eller mulighet for en modding der..? Jeg rekker ikke frem, og midtplasserte var veldig rart og uvant....
Jeg har aldri kjørt softail. Er det et generelt dårligere valg som tursykkel i forhold til superglide..,?
Jeg har sett på en softail som kan tilpasses meg, men er veldig usikker på om det er feil vei å gå eller ikke.
Jeg liker sportsteren min veldig godt og har brukt den på turer, men ser også noen begrensninger. Jeg vil ikke risikere å selge den og så kjøpe «feil type sykkel».... vanskelig når jeg ikke får prøvekjørt noen av dem uten tilpasninger....
/ Svima
Post Reply

Return to “Chassis”