Rar lyd i bensinpumpe

BigTwin
User avatar
Robert
Posts: 62
Joined: 26 Jun 2010, 14:58

Rar lyd i bensinpumpe

Post by Robert »

Høres ut som en lekkasje med litt trykk,liksom spruter inni tanken...høres mest v full tank. Sykkelen funker som den skal,men irriterende med en lyd som ikke har hvert sånn hele tiden.Noen andre som har vert bori noe lignende??? 2001 FXSTBI
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Rar lyd i bensinpumpe

Post by Sandman »

Kan være lekasje i slangen fra pumpen og ut. Broderen hadde litt av samme problemet og måtte skifte slangen i tanken.
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
User avatar
torjor
Posts: 56
Joined: 05 Apr 2010, 17:42

Re: Rar lyd i bensinpumpe

Post by torjor »

Hadde samme problem på leiesykkel ( Herritage Softtail) USA.
Den stoppet til slutt. Sprekk i Bensinpumpe, Måtte på verksted å få byttet pumpe.
Var visst et kjent problem... Som kjent så vibrerer Harley.. :)
Frem og tilbake er ikke like langt...
User avatar
Tom Eikemo
Posts: 95
Joined: 14 May 2010, 16:19

Re: Rar lyd i bensinpumpe

Post by Tom Eikemo »

Kjent og (U)kjært problem. Hadde dette problemet ifjor. Da var det hull i slangen mellom pumpe og uttak på tanken. Funket helt greit til jeg var kommet hjem fra ferie (heldigvis) , men da ville den ikke mer og stoppet plutselig. Kom hjem med Falken, ikke noe kjekt. Jeg bestilte orginalslanger hos HD-Bergen, men prøvde diverse andre slanger i vente på orginaldelene. Dersom du skal prøve noen uorginale slanger så bør du være sikker på at de tåler å ligge i bensin. Jeg måtte tappe ned tanken 4 ganger pga de forskjellige slangene ikke tålte å ligge i bensin. Den som tålte mest var en kjemikalieslange fra TESS, men til og med den gikk i stykker.
Hvis du har eller kjenner noen som har SeeSnake kamera eller lignende så kan du inspisere via tanklokk før du demonterer instrumentpanel og bensinpumpe. Da kan du sjekke etter luftbobler eller sirkulasjon i bensinen. Jeg skiftet bensinfilter, pakning, bensinslanger og skruer samtidig. Husker ikke nøyaktig, men mener jeg betalte 1400-1500 kr for delene. Håper du får orden på problemet. Lykke til
Tom Eikemo
2004 FXSTBI Nighttrain
User avatar
Robert
Posts: 62
Joined: 26 Jun 2010, 14:58

Re: Rar lyd i bensinpumpe

Post by Robert »

Takker for deres erfaringer,så får jeg vel gå ut å tappe bensin,skru av panel og pelle ut pumpa.
User avatar
Robert
Posts: 62
Joined: 26 Jun 2010, 14:58

Re: Rar lyd i bensinpumpe

Post by Robert »

Jepp,hull i slange ut fra pumpa...
User avatar
Tom Eikemo
Posts: 95
Joined: 14 May 2010, 16:19

Re: Rar lyd i bensinpumpe

Post by Tom Eikemo »

Godt det ikke var værre en det, men likevel en kjip sak. Hvordan så hullet ut? På min så det ut som om det var snittet med kniv.
Tom Eikemo
2004 FXSTBI Nighttrain
User avatar
Robert
Posts: 62
Joined: 26 Jun 2010, 14:58

Re: Rar lyd i bensinpumpe

Post by Robert »

Det er tydelig at den har vert i kontakt med tanken eller noe nedi der,den er slitt flat på pungtet der hullet er.Får deler i kveld så jeg er strax på veien igjen :err:
User avatar
Robert
Posts: 62
Joined: 26 Jun 2010, 14:58

Re: Rar lyd i bensinpumpe

Post by Robert »

Tom Eikemo wrote:Kjent og (U)kjært problem. Hadde dette problemet ifjor. Da var det hull i slangen mellom pumpe og uttak på tanken. Funket helt greit til jeg var kommet hjem fra ferie (heldigvis) , men da ville den ikke mer og stoppet plutselig. Kom hjem med Falken, ikke noe kjekt. Jeg bestilte orginalslanger hos HD-Bergen, men prøvde diverse andre slanger i vente på orginaldelene. Dersom du skal prøve noen uorginale slanger så bør du være sikker på at de tåler å ligge i bensin. Jeg måtte tappe ned tanken 4 ganger pga de forskjellige slangene ikke tålte å ligge i bensin. Den som tålte mest var en kjemikalieslange fra TESS, men til og med den gikk i stykker.
Hvis du har eller kjenner noen som har SeeSnake kamera eller lignende så kan du inspisere via tanklokk før du demonterer instrumentpanel og bensinpumpe. Da kan du sjekke etter luftbobler eller sirkulasjon i bensinen. Jeg skiftet bensinfilter, pakning, bensinslanger og skruer samtidig. Husker ikke nøyaktig, men mener jeg betalte 1400-1500 kr for delene. Håper du får orden på problemet. Lykke til

Fikk opplyst på HD-Trondheim at filteret fulgte pumpa å ikke kunne kjøpes separat,fikk du kjøpt kun filteret?
Sandman
Posts: 561
Joined: 09 Mar 2010, 23:38

Re: Rar lyd i bensinpumpe

Post by Sandman »

Selvfølgelig skal man kunne kjøpe filteret seperat. Det får man i hvertfall til min 2002 Deuce.
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”