Softail custom nigt train 1999

BigTwin
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Softail custom nigt train 1999

Post by Lariat »

Hum lurer på en 1999 nigt train men den har stått i en garasje i mange år uten å vert brukt den har angiveligt trillet lite .
Noen som har erfaring med denne typen softail noen gode råd ??
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Softail custom nigt train 1999

Post by Erlend »

Vurderte selv å bytte ut Dozer'n med en Nighttrain, og bruke den som utgangspunkt for et byggeprosjekt. Men jeg fikk ikke det jeg skulle ha for Dozer'n, og da ble det ikke noe av det prosjektet. Fin sykkel, renset for krom og annet bling som den er. 1999 var siste året med Evo, og sykkelen har dermed en gjennomprøvd og driftssikker motor - ingen barnesykdommer der i gården. Godt utgangspunkt for et custombygg.
Keep the rubber side down!
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Softail custom nigt train 1999

Post by TCB »

Prøvekjør, selv om været er dårlig, ikke kjøp noe uten en liten testkjøring.
Unntaket er hvis du allerede er fortapt og MÅ ha sykkelen uansett pris og stand.
1999 er første året for Night train og siste året for EVO motoren, altså eneste Night train modellen med EVO.
Night Train er en custom Harley fra fabrikken, ganske tøff å se på.
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Softail custom nigt train 1999

Post by Lariat »

Hørest bra ut fikk vite at sykkelen kunn har trillet 20 000 km den har stått i mange år i en garasje grunnet helsen til eigeren .
Blir nok handel om ikke noe er alvorligt galt . Eneste eg trenger da er et 19toms fremhjul og 4+ innerbein og krone med 5grader 2 nye dekk belten er fra 99 så da er det vel å skifte den med vil eg tro ja sorte eksosrør samt apeheng i sort utførelse ja ja lit blir det lol .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Softail custom nigt train 1999

Post by Qonrad »

Usikker på hvilken motortype Night-Trainen kom med i 99.
Som sagt var 99 Evoens siste år og TCén tok over i det samme år.
Er det Evo som sitter i den er det ingen grunn til bekymring. Hvis det er en TC er det kamlagerene som var problemet. De raset og alle som hadde TC fikk utvidet garanti med 6 år fra MoCo på lagerene for og fange alle som slet med det. Mener det gikk frem til 2001/02 før de fikk revidert lagerene.
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Softail custom nigt train 1999

Post by Erlend »

Night Train er en Softail, og de fikk ikke TwinCam før 88B-motoren kom i 2000.
Keep the rubber side down!
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Softail custom nigt train 1999

Post by Qonrad »

Da var det oppklart og jeg lærte noe nytt..;-)
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Softail custom nigt train 1999

Post by Lariat »

Jepp da var sykkelen handlet inn oh plasert i egnet lokale for vinter fiksing .
Sykkelen er en 1999 solgt i mai 2000 og kunn kjørt 17350km
Sykkelen var lit dårligt lagret så det blir myye sandblåsng av croomdeler og pulverlakkering så den blir mer sort .
Har ervervet meg et rustfritt 2" dragpipes håndlaget i bergen som skal på .
16 " sort apeheng skal også på så den blir lit anderledes før sesongstart så nå har eg nokk å henge fingrene i i resten av vinteren .
Attachments
IMG00111.jpg
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Softail custom nigt train 1999

Post by Harlex »

Lariat wrote:Jepp da var sykkelen handlet inn oh plasert i egnet lokale for vinter fiksing .
Sykkelen er en 1999 solgt i mai 2000 og kunn kjørt 17350km
Sykkelen var lit dårligt lagret så det blir myye sandblåsng av croomdeler og pulverlakkering så den blir mer sort .
Har ervervet meg et rustfritt 2" dragpipes håndlaget i bergen som skal på .
16 " sort apeheng skal også på så den blir lit anderledes før sesongstart så nå har eg nokk å henge fingrene i i resten av vinteren .
Gratulerer:-))))Dette må bli bra!
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Softail custom nigt train 1999

Post by chrissenator »

Grattis, dette blir storveis :-)
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”