Arlen Ness Big Sucker stage 1 air cleaner

BigTwin
Post Reply
User avatar
Fredrik75
Posts: 46
Joined: 10 Mar 2010, 23:17

Arlen Ness Big Sucker stage 1 air cleaner

Post by Fredrik75 »

Hei!
Er det noen av dere som har noen erfaringer med luftfiltersettet fra Arlen Ness som kalles Big Sucker stage 1? Jeg ønsker å montere dette eller et tilsvarende nytt luftfilter til Street Boben min og lurer selvsagt på om dette settet er verdt pengene. Sykkelen min er nå utstyrt med slip ons fra V&H for godlyd alene.

Settet det er snakk om kan for øvrig benytte det originale dekselet men jeg innrømmer at det frister å ha filteret eksponert av rent estetiske grunner. Men hvordan vil dette la seg kombinere med til tider rufsete vestlandsvær?
2013 Dyna Street Bob
User avatar
Dude
Posts: 139
Joined: 03 Apr 2010, 13:47

Re: Arlen Ness Big Sucker stage 1 air cleaner

Post by Dude »

Hei du, har dette på fat bob`n, fungerer bra det. Kjørte en stund med det originale dekselet, men har et rundt et som går rundt og dekker luftfilteret nå, bare åpent nederst. Ikke hatt noe problem i regnvær med det. Jeg er også skeptisk til et åpent et, må jo være ugreit i mye regn, men ser npå mange som bruker det da.
Freedom is very expensive.....
`08 FXDF
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Arlen Ness Big Sucker stage 1 air cleaner

Post by Nostalgia »

Jeg kjører med Big Sucker stage 2 settet med åpen filterflate, og det fungerer som bare det. Kjørte en god runde ifjor hvor vi ble overrasket av det jævligste regnværet jeg har opplevet, og det gikk strålende uten fusk i det hele tatt :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Arlen Ness Big Sucker stage 1 air cleaner

Post by chrissenator »

Fredrik75 wrote:Hei!
Er det noen av dere som har noen erfaringer med luftfiltersettet fra Arlen Ness som kalles Big Sucker stage 1? Jeg ønsker å montere dette eller et tilsvarende nytt luftfilter til Street Boben min og lurer selvsagt på om dette settet er verdt pengene. Sykkelen min er nå utstyrt med slip ons fra V&H for godlyd alene.

Settet det er snakk om kan for øvrig benytte det originale dekselet men jeg innrømmer at det frister å ha filteret eksponert av rent estetiske grunner. Men hvordan vil dette la seg kombinere med til tider rufsete vestlandsvær?

Arlen Ness BS får mye kritikk i USA, særskilt kvaliteten er hipp som happ og noe særlig effekt ekstra er det heller ikke. Fint å se på men thats it :-)
Bruker du luftfilterolje er det ikke noe problem med vestlandsvær og eksponert filter. BigSucker 1 er etter min mening ikke verdt pengene!... BigSucker 2 er et mye bedre filter men det har vist en tendens til å knekke i ene feste - eg liker ikke Arlen Ness produkter for det er mye crap! Så er det sagt :lol:

Se på Forcewinder eller Screamineagle sin tilsvarende modell, Det er veldig gode hi flow filter og du kan kjøre med synlig filter(bruker Forcewinder selv).
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Fredrik75
Posts: 46
Joined: 10 Mar 2010, 23:17

Re: Arlen Ness Big Sucker stage 1 air cleaner

Post by Fredrik75 »

Takk til alle dere som har tatt bryet med å kommentere innlegget mitt.
Jeg har søkt litt rundt på ulike internasjonale fora, for å si det litt enkelt roses enten luftfiltersettet til Arlen Ness opp i skyene eller så mener like mange at det er noe skrot man ikke må finne på å bruke penger på.
På mine forrige sykler har jeg benyttet luftfilter fra Screamin` Eagle med gode resultater. Men nå hører jeg at Harley/SE ikke lenger bruker filterelement fra K&N men et egenprodusert som mange tydeligvis mener er bare møkka. . I utgangspunktet var jeg i ferd med å handle settet H-D kaller "Screamin' Eagle Stage I Air Cleaner Kit". Nå er jeg imidlertid ganske usikker på hvilket jeg egentlig bør velge blant disse to filtersettene.
2013 Dyna Street Bob
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: Arlen Ness Big Sucker stage 1 air cleaner

Post by Nostalgia »

Det er omtrent like mange meninger som det er alternativer. I mitt tilfelle ble det AN Big Sucker st.2 da det var det peneste "50-talls" filteret jeg hadde tilgang til, så da valgte jeg å høre med det øret som tok inn all rosen for det filteret. Det var en merkbar forskjell fra originalfilteret, både lydmessig og pådragsmessig, så jeg angrer ikke :) Ikke har jeg opplevd noen materialistiske problemer på det enda heller. Ikke var det spesielt dyrt heller :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Arlen Ness Big Sucker stage 1 air cleaner

Post by chrissenator »

Fredrik75 wrote:Takk til alle dere som har tatt bryet med å kommentere innlegget mitt.
Jeg har søkt litt rundt på ulike internasjonale fora, for å si det litt enkelt roses enten luftfiltersettet til Arlen Ness opp i skyene eller så mener like mange at det er noe skrot man ikke må finne på å bruke penger på.
På mine forrige sykler har jeg benyttet luftfilter fra Screamin` Eagle med gode resultater. Men nå hører jeg at Harley/SE ikke lenger bruker filterelement fra K&N men et egenprodusert som mange tydeligvis mener er bare møkka. . I utgangspunktet var jeg i ferd med å handle settet H-D kaller "Screamin' Eagle Stage I Air Cleaner Kit". Nå er jeg imidlertid ganske usikker på hvilket jeg egentlig bør velge blant disse to filtersettene.
For å ta den stage biten så er det ingen god grunn til å nøye seg med stage 1, når du kjøper luftfilter så er det bare å kline til med det beste og jo mer hi flow jo bedre.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
HD-Per
Posts: 101
Joined: 03 Aug 2010, 23:52

Re: Arlen Ness Big Sucker stage 1 air cleaner

Post by HD-Per »

chrissenator wrote:
Fredrik75 wrote:Hei!
Er det noen av dere som har noen erfaringer med luftfiltersettet fra Arlen Ness som kalles Big Sucker stage 1? Jeg ønsker å montere dette eller et tilsvarende nytt luftfilter til Street Boben min og lurer selvsagt på om dette settet er verdt pengene. Sykkelen min er nå utstyrt med slip ons fra V&H for godlyd alene.

Settet det er snakk om kan for øvrig benytte det originale dekselet men jeg innrømmer at det frister å ha filteret eksponert av rent estetiske grunner. Men hvordan vil dette la seg kombinere med til tider rufsete vestlandsvær?

Arlen Ness BS får mye kritikk i USA, særskilt kvaliteten er hipp som happ og noe særlig effekt ekstra er det heller ikke. Fint å se på men thats it :-)
Bruker du luftfilterolje er det ikke noe problem med vestlandsvær og eksponert filter. BigSucker 1 er etter min mening ikke verdt pengene!... BigSucker 2 er et mye bedre filter men det har vist en tendens til å knekke i ene feste - eg liker ikke Arlen Ness produkter for det er mye crap! Så er det sagt :lol:

Se på Forcewinder eller Screamineagle sin tilsvarende modell, Det er veldig gode hi flow filter og du kan kjøre med synlig filter(bruker Forcewinder selv).

Jeg kjørte med BS Stage 1 kit i 2 år, og er enig i at kvaliteten er dårlig. Bakplaten sprakk i festene, likså festet til filterdekselet ....skrudde av hele skiten å kastet det.
Ligg unna...
User avatar
Fredrik75
Posts: 46
Joined: 10 Mar 2010, 23:17

Re: Arlen Ness Big Sucker stage 1 air cleaner

Post by Fredrik75 »

Jeg endte til slutt opp med et filter fra SE, gjør nok nytten enn så lenge :D .
Attachments
1653765_10152221484540027_1203572343_n.jpg
2013 Dyna Street Bob
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Arlen Ness Big Sucker stage 1 air cleaner

Post by chrissenator »

Fredrik75 wrote:Jeg endte til slutt opp med et filter fra SE, gjør nok nytten enn så lenge :D .
Jepp det der funker bra. Med K&N filter inni så har du gjort det skikkelig.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”