2003 Fuel Injection Twin Cam stopper på tomgang

BigTwin
Post Reply
User avatar
softailfan4ever
Posts: 18
Joined: 07 Sep 2010, 15:34

2003 Fuel Injection Twin Cam stopper på tomgang

Post by softailfan4ever »

Har fått litt problemer med min 2003 FXSTBI Night Train. Etter å ha kjørt et stykke og motor blitt varm, har den tendenser til å ikke ville gå på tomgang. Det er spesielt når jeg skal slakke ned og stoppe i et veikryss, med clutch inne, så stopper sykkelen. Den starter derimot med en gang igjen, og da fungerer den normalt en stund. Motor fungerer også helt fint under kjøring, kun problemer når clucthen holdes inne og jeg ikke har noe gasspådrag. Sykkel hadde stått lagret i garasje siden november med lite bensin på tanken. Tanken ble fyllt opp og sykkel fungerte normalt i flere mil. Noen som har erfaringer med det samme, eller har tips om hva som kan være årsaken til problemet på min sykkel?
User avatar
softailfan4ever
Posts: 18
Joined: 07 Sep 2010, 15:34

Re: 2003 Fuel Injection Twin Cam stopper på tomgang

Post by softailfan4ever »

Jeg glemte å skrive at speedometer sluttet å virke omtrent samtidig som problemet startet. Motor lampen lyser også av og til på displayet.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: 2003 Fuel Injection Twin Cam stopper på tomgang

Post by Erlend »

Kan høres ut som speedometersensoren din (VSS) er gåen. Har ikke peiling på injection, men har latt meg fortelle at ECU'en får et styringssignal fra VSS - og at det blir krøll med innsprøytinga når dette signalet uteblir. Problemet er visstnok ikke helt ukjent.

Demontér sensoren og se om den trenger en rens (opphopning av metallpartikler på selve sensorhodet) først. Det kan være at det er alt som skal til. Hvis ikke vil det være nærliggende å foreslå et sensorbytte.
Keep the rubber side down!
User avatar
harley2001
Posts: 1
Joined: 01 May 2014, 20:11

Re: 2003 Fuel Injection Twin Cam stopper på tomgang

Post by harley2001 »

Hei
har du fått ordnet problemet, eg har hatt samme problemet med min Fat Boy 2001, med injection, eg har registrert at det er dårlig kontakt i tenningsbryteren som er problemet ??
User avatar
RoadKing
Admin
Admin
Posts: 759
Joined: 10 Mar 2010, 16:15

Re: 2003 Fuel Injection Twin Cam stopper på tomgang

Post by RoadKing »

Mista speedometeret paa min for nokre aar sidan, men hadde ingen innvirkning paa innsproeytninga.
Var hastighetsregulatoren som var gaaen.
Harleys don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: 2003 Fuel Injection Twin Cam stopper på tomgang

Post by Jan-Ivar »

det er nok mange forskjellige grunner og like mange løsninger på dette problemet.
AT motor lampa lyser fra ti til annen tyder på at det ligger feil lagret i systemet.
Ta kontakt med en Harley forhandler de kan lese ut feilkoder i fra styreenheten.
mye enklere og ofte billigere en å skifte deler på mistanke eller ut i fra hva andre
har opplevd av problemer. du kan være heldig å finne feilen ved å bytter speedometer
sensor men du kan også ende opp med at feilen fortsatt er der. så bytter du tennings lås
men feilen er der. kanskje du finner feilen etter å ha byttet tomgangs motor eller spjeld hus
men du kan fortsatt sitter med problemet.

feilsøking av moderne elektronikk gjøres best ut i fra feilkoder om det er lagret noen.
Jeg jobber mye med feilsøking på bil og systemene er ikke mye ulike.
det er tre måter å feilsøke på
feilsøke etter feilkode
feilsøke etter funksjon
feilsøke symtom.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: 2003 Fuel Injection Twin Cam stopper på tomgang

Post by kane »

Fant du løsningen på dette? Jeg fikk akkurat samme problemet på tur i går....
Er det forresten noe måte å lese ut feilkoder på Harley uten pc? Jeg husker på den gamle Audien min kunne jeg koble til ei prøvelampe til ei kontakt, telle blink og så gå i ei liste og finne kodene...
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: 2003 Fuel Injection Twin Cam stopper på tomgang

Post by kane »

Svarer på mitt eget spørsmål her. Sikkert flere som kan ha nytte av denne☺
http://www.fuelmotousa.com/p-29661-harl ... codes.html
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”