Tekniske forskjeller?

BigTwin
Post Reply
User avatar
Sclalars
Posts: 13
Joined: 12 Jul 2016, 17:10

Tekniske forskjeller?

Post by Sclalars »

Hei.
Jeg har en Electra Glide FLHTPI, dvs en Police utgave, som dere sikkert vet.
Er det markante forskjeller på denne, kontra FLHT? som Harley fersking er jeg er litt forvirret på disse betegnelsene, og hva forskjellene utgjør.
Er det noen av forum medlemmene som har mulighet til å gi meg et hint om forskjellene?
Problemet for meg er at når jeg skal kjøpe noe på f.eks Ebay, så får jeg stort sett alltid beskjed om at delene ikke passer FLHTPI.
Litt frustrerende.

På forhånd takk!!

Lars
User avatar
Vigdilan
Posts: 68
Joined: 02 Jul 2014, 11:30

Re: Tekniske forskjeller?

Post by Vigdilan »

Fint lite forsjell, spørs på årsmodell osv......
User avatar
Sclalars
Posts: 13
Joined: 12 Jul 2016, 17:10

Re: Tekniske forskjeller?

Post by Sclalars »

Min er en 2002 mod. Det som er litt snodig, er at mange av selgerne på Ebay har en utfyllingskolonne, og da får jeg stort sett " not available for this bike" med en gang "FLHTPI" er med. Med bare FLHT er det sjelden noe problem.
Hadde lyst til å få meg et solo sete med ryggstøtte bla.

Lars
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Tekniske forskjeller?

Post by Jan-Ivar »

Tror men vet ikke ta det meste bør passe.
vet at Police modellene har andre typer lokk på koffertene og er levert uten topp boks.
Police modellene har vel også hatt 1" hjullager lenger enn standard modellene
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Vigdilan
Posts: 68
Joined: 02 Jul 2014, 11:30

Re: Tekniske forskjeller?

Post by Vigdilan »

Sal bør ikke by på problemer, ser att den ikke lenger har original politisal.
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Tekniske forskjeller?

Post by kane »

Vigdilan wrote:Sal bør ikke by på problemer, ser att den ikke lenger har original politisal.
Det er akkurat det som er greia. Poltisykler har luftsete som standard og vips så er det mye greier som "ikke passer"
Så spørs det hva og hvor mye du skal gjøre. Bolt on greier er kanskje ikke helt bolt on men du får det på.
Ta -79 sportster, den umulige årgangen, som eksempel . Ebay er full av "will only fit 79" og "77-85 (except 79)" Skal du da ha bolt on deler er du låst til den modellen du har.
Kan du derimot slipe ned en sveis, borre et ekstra hull eller lage en brakett vil det du vil at skal passe, passe.
Alt jeg har på min -70 passer på den fordi jeg har tilpasset det til sykkelen, men svært lite modellspesifikt utstyr vil passe den.
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Tekniske forskjeller?

Post by Per-øivind »

Her er noen sider du kan lese om forskjellen. I og med at det er en police sykkel så vil den være tilpasset politiet og ha sine funksjoner til dette, men i det store å hele er syklene like. Per-ø

http://www.v-twinforum.com/forums/polic ... ndard.html

http://www.hdforums.com/forum/touring-m ... flhtp.html
User avatar
Sclalars
Posts: 13
Joined: 12 Jul 2016, 17:10

Re: Tekniske forskjeller?

Post by Sclalars »

Takk skal du ha Per Øivind!
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”