Fjusking under kjøring

BigTwin
Post Reply
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Fjusking under kjøring

Post by Per-øivind »

Heisan.
Har ett aldri så lite problem. Ekke så stort, men med tiden ganske irriterende.
Under kjøring så virker det som om motoren slår seg av, akkurat som om en holder på å gå tom for bensin, eller en strømførende kabel som en tar av og setter på igjen i løpet av under ett halt sekund.
Kan kjøre 3 mil å ikke no problem, så kan det bli 2-3 km å litt til, da skjær det. Det jeg har lagt merke til er at det begynner ikke før en kommer opp i mot 75 km + og 5-gir. aldri under, før det skjer, og da har en det gående. Ser det tydelig på turtallsmåleren, når det skjer oppi mot 80 og turtallet ligger å vaker rundt 2700-2800 så kommer kuttet og vedvarer. Men om jeg drar på så går det rimelig greit, men en må jo lande en gang å, så å dran ut til uendeligheten lar seg jo ikke gjøre :-) la også merke til smell i potta når jeg dro på her en dag.
Tok opp grisetrynet i går og av med tenningsplata, sensoren (koppen) som skulle ha hatt gull/bronsjefarge var fullstendig irret igjen, har ikke montert alt igjen og derfor ingen tur for å sjekke ut om det kunne være dette. Ka meiner øvrigheta, kan dette være utslagsgivende for problemet (irret altså)
Det er ikke noe system på dette det kommer akkurat når det passer seg.
User avatar
Pondus
Posts: 77
Joined: 16 Nov 2010, 09:00

Re: Fjusking under kjøring

Post by Pondus »

Er ikke kyndig og sliter for tiden selv med lignende problem. Problemet mitt er falsk luft og travle verksteder.
Et tips er imidlertid om du får varsellampe som indikerer rød motor (venstre side av speedometer). Få du denne opp ved problemet kan de koble til et apparat og logge hvor feilen ligger. Min er 2002 mod og trodde ærlig talt der ikke fantes elektronikk av betydning....men dette gikk også på min og var en 5min jobb.
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Fjusking under kjøring

Post by Per-øivind »

Takk for tipset, men jeg har en go gammel traver - 91 mod. Fri for det meste av nymotens elektronikk 😁
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”