Stage 1, gjøre selv?

BigTwin
Post Reply
User avatar
Dude
Posts: 139
Joined: 03 Apr 2010, 13:47

Stage 1, gjøre selv?

Post by Dude »

Ja, stikker noen uker til USA nå, og tenkte å kjøpe med SE slipon, og filtersats. Men vet jo at det må tunes, så en PCIII må vel til, eller noe lignende. SE har vel også dette, mulig det er best å gå for den? Er vel ferdige map`s for dette, så lenge jeg kjøper noe kjent, og oppsettet er nogenlunde vanlig?
Aldri gjort dette selv, skruinga er ikke noe problem, men tuninga er jeg litt mer skeptisk til, men tror nok det er grei plankekjøring når man først har gjort det ;) Men er det noe hokus pokus for å sette inn en PCIII eller en fra SE? Vil antagelig få finjustert den på rulla hos lazyboyz til slutt.

Kan jo sette inn sykkelen for å få stage1, men det er rimelig dyrt, og det er mye å spare på å gjøre det selv når jeg allikevel skal over der du får deler til en brøkdel av prisen.
Dette er til en 08 dyna fat bob da.

Tar i mot alt av råd og tips med takk :)
Freedom is very expensive.....
`08 FXDF
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Stage 1, gjøre selv?

Post by Coldman »

SE Supertuner er i alle fall enkel å montere for det er over hodet ikke noe montering. :D

Med de fleste tunere følger det ferdige mappinger som passer til det utstyret du har montert. Jeg har SE Race Tuner som er forrige versjon av SE Supertuner. Der er det bare å velge fra en liste og veldig enkelt å programmere sykkelen. Dette gir nødvendigvis ikke en helt opimal tuning, men fungerer som et godt utgangspunkt for fintuning. Og du får kontroll over eksospjeldet og spjeldet i luftfilteret (som blir fjernet med ny bakplate) også. Ingen plagsomme feilmeldinger og slik. Husk at du med SE Supertuner må kjøpe kabler utenom. Av en eller annen idiotisk grunn følger de ikke med tuneren. Og det skal ikke forbause meg om selve programvaren må kjøpes utenom også.

Det finnes såkalte autotunere som har fått mye skryt. Du bør kanskje sjekke opp de også, men jeg er sikker på at du blir veldig fornøyd med SE Supertuner.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Dude
Posts: 139
Joined: 03 Apr 2010, 13:47

Re: Stage 1, gjøre selv?

Post by Dude »

Takk for det coldman, da skal jeg se etter SE supertuner, ingen montering er jo greit ;)
Freedom is very expensive.....
`08 FXDF
User avatar
madvaa
Posts: 38
Joined: 25 Mar 2010, 21:49

Re: Stage 1, gjøre selv?

Post by madvaa »

Kjør sykkelen i dyno benk så tar de seg av alt av mapping/tuning. Lazy boyz har vel det om jeg ikke tar helt feil, vil ikke tru det koster deg så mange Kr heller.... Da får du en motor som er optimal og det er vel vært pengene!
Live fast, Die hard
`57 W/Late shovel
`02 Buell X1
`01 Night train 1550
`02 Heritage Softail 1450
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Stage 1, gjøre selv?

Post by Toro »

kjøpte Super Tuner til Fat Boyen vinteren 09-10. Hadde den hos LB i fjor vår til tuning og det kostet 1600,-. Fikk da 72hk på bakhjulet (80) på motoren. Fikk også en økning på 10 Nm.
01 Fat Boy stage 1 SEST
Post Reply

Return to “Elektronikk”