Batteri

BigTwin
User avatar
mortimer
Posts: 21
Joined: 10 Mar 2010, 12:41

Re: Batteri

Post by mortimer »

Det er sikkert feil fra tid til annen fra alle produsenter, men etter at jeg måtte bytte mitt Biltema batteri for tredje gang ga jeg opp, og kjøpte et orginalt. har ikke hatt problem siden. Kanskje flaks? En som skal ha greie på dette forklarte meg at batteriene er like gode så lenge di ikke står på en HD.............dette fordi at i en gjennomsnittlig HD er det vesentlig mer vibrasjoner enn på andre sykler og innmaten i billigbatteriene løsner for så og kortslutte.
2010 CVO Ultra Classic Blk.
Cyph3R
Posts: 95
Joined: 09 Mar 2010, 21:11

Re: Batteri

Post by Cyph3R »

"En som skal ha greie på dette" jobber ikke tilfeldigvis hos en dealer som tjener penger på å argumentere slik?
Cyph3R
2001 HD FLSTCI Heritage Softail Classic
...men det e' flott det! Sånn som ungdommen like'
Cyph3R
Posts: 95
Joined: 09 Mar 2010, 21:11

Re: Batteri

Post by Cyph3R »

Etter å ha "brukt opp" 2 originalbatterier på 4 sesonger kjøpte jeg Biltema i dag, så får jeg se hvordan det går. Holder det 2 sesonger, har jeg likevel tjent en slump penger.
Cyph3R
2001 HD FLSTCI Heritage Softail Classic
...men det e' flott det! Sånn som ungdommen like'
User avatar
torjor
Posts: 56
Joined: 05 Apr 2010, 17:42

Re: Batteri

Post by torjor »

Har hatt 3 batterier fra Biltema, alle holdt 1 sessong :( men hadde kvittering og fikk nytt på garanti.
Ble litt lei av å bytte hver sessong, så gikk over til et fra sønnak. De hadde også "billige" versjoner, men ble frarådet de pga dårligere kvalitet. Solgte sykkelen i vår, og da hadde batteriet holdt i 4 sessonger.
Frem og tilbake er ikke like langt...
User avatar
FLHTCU
Posts: 34
Joined: 12 Aug 2010, 21:41

Re: Batteri

Post by FLHTCU »

her er noe fakta om mc batterier som kan lønne seg å lese om du vil ha batteriet ditt lengst mulig.

http://www.global.se/media/4343/mc_hantering.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Alzheimer
Posts: 33
Joined: 11 Mar 2010, 02:00

Re: Batteri

Post by Alzheimer »

Kjøpte et Biltemabatteri i fjor til min BMW K1200LT (ja jeg kjører litt lengre turer i drittvær også). Batteriet sto inne med biltemas vedlikeholdslader (Ctec-kopi). Nå er batteriet dødt (på stopp på tur!), tar ikke lading, måler under 9 volt etter 36 timers lading. Så var det å finne den jævla kvitteringa og gå og krangle seg til et nytt, da... mulig jeg bare er uheldig.

Biltemabatterier jeg har brukt i bil fungerer eller meget bra over flere år.

Skulle jeg kjørt langtur utenfor sivilisasjonen eller i utlandet er jeg nå usikker på om Biltemas MC-batteri er tingen. Har aldri opplevd så kort levetid på et batteri. Mulig jeg som sagt bare var uheldig, men det er fucings mye værre med dødt mc-batteri på tur enn bilbatteri...

Rockeren klarer jeg ikke mange hundre km på uansett, så den ville nok bedre klart seg med billigtemas batterier.

Uansett: Velger du Biltemas batteri er det smart å samle på kvitteringa!
User avatar
Alzheimer
Posts: 33
Joined: 11 Mar 2010, 02:00

Re: Batteri

Post by Alzheimer »

Var innom billigtema med batteri og kvittering. Ikkeno problem - nytt batteri på 0 komma svisj... Biltema skal ha for at de er innmari greie med retur og reklamasjoner.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Batteri

Post by Jan-Ivar »

Gel Batteri er nk tingen.
bly batterier tåler mindre slag og vibrasjoner. vel BMW er vel ikke akkurat plaga med vibrasjoner.
men nå er vel ikke akkurat en BMW plaga med vibrasjoner med mindre en tennplugg svikter.
noe værre er det jo i en Gammal Harley.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Batteri

Post by Bernt »

Gel batteri er avlegs teknologi. Biltemas gelbatteri fungerte to starter og det var det. Bytta og det samme problemet.
Bytta til Odyssey med den nyeste batteriteknologien og starter hver gang.
http://www.streethogs.dk/product_info.p ... cts_id=873" onclick="window.open(this.href);return false;
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Batteri

Post by Rider »

Hei. Kjøpte nytt batteri som jeg måtte fylle på syre fra medfølgende flasker. Fra Bema. Heter Euroglobe. Fungerte fint. Dette batteriet tror jeg suger opp syra slik at det ikke er rennende syre inni. Har i ettertid åpnet gummilista som forsegler hullene, og det er helt tørt. Etter langtur på 170 mil var det nok godt oppladet. Så satte jeg på en Cetek MXS 3.8 vedlikeholdslader. Stod på i noen uker. Alle lysene lyste etter kort tid, også det siste grønne lyset som indikerer at laderen lader litt av og til for hele tiden toppe opp batteriet. Så koblet jeg fra etter noen uker for å kjøre en tur. Da var batteriet tilnærmet flatt. Greide i alle fall ikke å dra rundt startmotoren. Måtte lade med en vanlig kraftigere lader 3-4 timer. Fikk start og kjørte en tur på en times tid. Voltmeteret på sykkelen viste nesten 16V hele tiden. Regner med dette er ladestrømmen? Siden jeg ladet før jeg kjørte også, regnet jeg med at ting var ok. Dagen etter var batteriet flatt igjen. Har noen av dere hatt samme opplevelse med Cetek vedlikeholdslader? Tror kanske den har ødelagt batteriet? Batteriet ble kjøpt nytt i våres.
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
Post Reply

Return to “Elektronikk”