Page 3 of 3

Re: Batteri

Posted: 23 Mar 2010, 19:05
by mortimer
Det er sikkert feil fra tid til annen fra alle produsenter, men etter at jeg måtte bytte mitt Biltema batteri for tredje gang ga jeg opp, og kjøpte et orginalt. har ikke hatt problem siden. Kanskje flaks? En som skal ha greie på dette forklarte meg at batteriene er like gode så lenge di ikke står på en HD.............dette fordi at i en gjennomsnittlig HD er det vesentlig mer vibrasjoner enn på andre sykler og innmaten i billigbatteriene løsner for så og kortslutte.

Re: Batteri

Posted: 23 Mar 2010, 21:01
by Cyph3R
"En som skal ha greie på dette" jobber ikke tilfeldigvis hos en dealer som tjener penger på å argumentere slik?

Re: Batteri

Posted: 22 Apr 2010, 18:16
by Cyph3R
Etter å ha "brukt opp" 2 originalbatterier på 4 sesonger kjøpte jeg Biltema i dag, så får jeg se hvordan det går. Holder det 2 sesonger, har jeg likevel tjent en slump penger.

Re: Batteri

Posted: 30 Apr 2010, 19:35
by torjor
Har hatt 3 batterier fra Biltema, alle holdt 1 sessong :( men hadde kvittering og fikk nytt på garanti.
Ble litt lei av å bytte hver sessong, så gikk over til et fra sønnak. De hadde også "billige" versjoner, men ble frarådet de pga dårligere kvalitet. Solgte sykkelen i vår, og da hadde batteriet holdt i 4 sessonger.

Re: Batteri

Posted: 17 Apr 2011, 18:51
by FLHTCU
her er noe fakta om mc batterier som kan lønne seg å lese om du vil ha batteriet ditt lengst mulig.

http://www.global.se/media/4343/mc_hantering.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Batteri

Posted: 06 Jul 2011, 02:15
by Alzheimer
Kjøpte et Biltemabatteri i fjor til min BMW K1200LT (ja jeg kjører litt lengre turer i drittvær også). Batteriet sto inne med biltemas vedlikeholdslader (Ctec-kopi). Nå er batteriet dødt (på stopp på tur!), tar ikke lading, måler under 9 volt etter 36 timers lading. Så var det å finne den jævla kvitteringa og gå og krangle seg til et nytt, da... mulig jeg bare er uheldig.

Biltemabatterier jeg har brukt i bil fungerer eller meget bra over flere år.

Skulle jeg kjørt langtur utenfor sivilisasjonen eller i utlandet er jeg nå usikker på om Biltemas MC-batteri er tingen. Har aldri opplevd så kort levetid på et batteri. Mulig jeg som sagt bare var uheldig, men det er fucings mye værre med dødt mc-batteri på tur enn bilbatteri...

Rockeren klarer jeg ikke mange hundre km på uansett, så den ville nok bedre klart seg med billigtemas batterier.

Uansett: Velger du Biltemas batteri er det smart å samle på kvitteringa!

Re: Batteri

Posted: 21 Jul 2011, 16:09
by Alzheimer
Var innom billigtema med batteri og kvittering. Ikkeno problem - nytt batteri på 0 komma svisj... Biltema skal ha for at de er innmari greie med retur og reklamasjoner.

Re: Batteri

Posted: 21 Jul 2011, 18:11
by Jan-Ivar
Gel Batteri er nk tingen.
bly batterier tåler mindre slag og vibrasjoner. vel BMW er vel ikke akkurat plaga med vibrasjoner.
men nå er vel ikke akkurat en BMW plaga med vibrasjoner med mindre en tennplugg svikter.
noe værre er det jo i en Gammal Harley.

Re: Batteri

Posted: 21 Jul 2011, 19:23
by Bernt
Gel batteri er avlegs teknologi. Biltemas gelbatteri fungerte to starter og det var det. Bytta og det samme problemet.
Bytta til Odyssey med den nyeste batteriteknologien og starter hver gang.
http://www.streethogs.dk/product_info.p ... cts_id=873" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Batteri

Posted: 05 Aug 2018, 13:37
by Rider
Hei. Kjøpte nytt batteri som jeg måtte fylle på syre fra medfølgende flasker. Fra Bema. Heter Euroglobe. Fungerte fint. Dette batteriet tror jeg suger opp syra slik at det ikke er rennende syre inni. Har i ettertid åpnet gummilista som forsegler hullene, og det er helt tørt. Etter langtur på 170 mil var det nok godt oppladet. Så satte jeg på en Cetek MXS 3.8 vedlikeholdslader. Stod på i noen uker. Alle lysene lyste etter kort tid, også det siste grønne lyset som indikerer at laderen lader litt av og til for hele tiden toppe opp batteriet. Så koblet jeg fra etter noen uker for å kjøre en tur. Da var batteriet tilnærmet flatt. Greide i alle fall ikke å dra rundt startmotoren. Måtte lade med en vanlig kraftigere lader 3-4 timer. Fikk start og kjørte en tur på en times tid. Voltmeteret på sykkelen viste nesten 16V hele tiden. Regner med dette er ladestrømmen? Siden jeg ladet før jeg kjørte også, regnet jeg med at ting var ok. Dagen etter var batteriet flatt igjen. Har noen av dere hatt samme opplevelse med Cetek vedlikeholdslader? Tror kanske den har ødelagt batteriet? Batteriet ble kjøpt nytt i våres.