Stereo Ultra Classic 2002

BigTwin
Post Reply
User avatar
mc2k
Posts: 5
Joined: 11 Jul 2015, 01:24

Stereo Ultra Classic 2002

Post by mc2k »

Hei folkens
Jeg har en 2002 Ultra, med kasettstereo og CB radio. Ønsker å bytte til litt mer moderne stereo, med tilgang til tilkobling via Bluetooth, USB for eks til DAB+ radioadapter, og ikke minst fortsatt beholde CB radio og styrekontroll av radio.

Noen som vet om nyere HD radio med disse funksjoner vil passe i en 2002 modell Ultra?
User avatar
Vigdilan
Posts: 68
Joined: 02 Jul 2014, 11:30

Re: Stereo Ultra Classic 2002

Post by Vigdilan »

Det nye anlegget (harman/kardon) som kom i 2006 passer i sykkelen, men du må også bytte alle høyttalere. Dette for å få rett inpedanse, Du må også kjøpe anlegg som har ettermontert CB og eventuelt IPOD moduler på, ettersom dette er ekstrautstyr. På ebay finnes alt dette for salg, søk bare med delenr fra Harley-Davidsen
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Stereo Ultra Classic 2002

Post by mustang »

Dab adapter kan Du bare glemme hvis turen skal forgå utenfor det området der du bor. Har dette i bilen og kjører til Finnmark hvert år . Dab blir borte etter Hønefoss og kommer ikke tilbake før Du står stille å søker. Det finnes ikke RDS på Dab. Svenskene kutter all Dab og bygger ut FM. Jeg tok kontakt med rette innstans i fjor angående Dab og fikk til svar at det ennå ikke er utbygd i tunneller. Det er vel faen ikke tunnel fra Drammen til Alta. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: DE svarte også at jeg måtte søke opp på nytt underveis, men det er ikke forsvarlig å gjøre det når man sitter bak rattet i fart. :roll: :roll: :roll:
User avatar
mc2k
Posts: 5
Joined: 11 Jul 2015, 01:24

Re: Stereo Ultra Classic 2002

Post by mc2k »

Takker for svar så langt. Og jeg er smertelig klar over situasjonen med tanke på DAB+ som jeg synes er helt formålsløst å introdusere. Hadde myndighetene ventet litt med å legge ned FM, kommer nok tilbudet snart på nett, med nedlasting til en helt annen pris i dag. Noe som gjør at radio via bredbånd i bil blir svært aktuelt og DAB-investorenes store mareritt.
Mulig jeg rett og slett kjøper en radio som har alt jeg trenger uten CB-tilkobling. Med Bluetooth kan jeg bruke mobil til kommunikasjon. Langt flere har mobil tilkoblet enn amerikansk CB-radio (tror jeg da). Fant ett svært godt alternativ til originalradioen, og den skal ha kontakter som passer rett på sykkelens originale system.
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Stereo Ultra Classic 2002

Post by Hanlucky »

Raskere enn sin egen.....
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Stereo Ultra Classic 2002

Post by kane »

...og om du skulle ønske å holde deg til orginalen og beholde cb og intercom så har jeg en 2003 mod med cd liggende. Har også et sett Hogtunes 5.25", komplett med adaptere.
Er ikke så ofte her inne så om dette er av interesse, send en mail☺
la8pv.mayday (at)gmail.com
User avatar
mc2k
Posts: 5
Joined: 11 Jul 2015, 01:24

Re: Stereo Ultra Classic 2002

Post by mc2k »

Har nå løst stereoproblem og montert en Sony marine radio og adapter for dab samt adapter for fjernstyring via styrekontrollene
User avatar
mc2k
Posts: 5
Joined: 11 Jul 2015, 01:24

Re: Stereo Ultra Classic 2002

Post by mc2k »

Har nå løst stereoproblem og montert en Sony marine radio og adapter for dab samt adapter for fjernstyring via styrekontrollene
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Stereo Ultra Classic 2002

Post by mustang »

Det er bra. Gi gjerne en tilbakemelding om hvordan DAB'en fungerer. Det er ikke RDS på den så da må du vel søke manuelt etter som hvor man kjører i dette landet.. ;)
Post Reply

Return to “Elektronikk”