Oljelys lyser ikke

BigTwin
Post Reply
User avatar
Nicolaib1990
Posts: 2
Joined: 21 Aug 2015, 14:48

Oljelys lyser ikke

Post by Nicolaib1990 »

Hei. Helt fersk på forumet etter jeg kjøpte min første HD i sommer.

Jeg har en 1986 mod elecra glide classic (veteran i år), med gammel type sharknose front som skal vises på biltilsynet 20.januar.(import fra US and A).

Jeg har løst de problemene jeg trenger før registrering, men har en oljelampe i dashen som ikke begynner å lyse...
Lampa er testet og lyser med å koble 12v rett på dashen, men ikke når motoren ikke går eller når oljenivået i oljetanken er for lavt...

Noen som har noen gode råd eller tips?
Takk på forhånd :)
User avatar
Vigdilan
Posts: 68
Joined: 02 Jul 2014, 11:30

Re: Oljelys lyser ikke

Post by Vigdilan »

Ta av lesningen på oljetrykks-føleren nede bak grisetryne og hold den til jord med tenningen på. Oljelyset skal da lyse, om det lyser så er feilen sannsynligvis oljetrykks-føleren. Denne sjekkes med prøvelampe ved att den ene enden av lampa settes mot + på batteriet og den andre på føleren, da skal prøvelampa lyse, og den skal slokke om du starter sykkelen. Lyser den ikke, skift føler slokker den ikke ved start så er kilen i oljepumpa knekt. Lykke til............. :)
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Oljelys lyser ikke

Post by Jan-Ivar »

Tour Glide er moro. har selv en 95 mod.

Oljelampa skal lys når du setter på tenningen. den indikerer ikke oljenivået i oljetanken. kun om det er oljetrykk i motoren.
vil vel tro at du har en giver som sitter på motoren som både fungerer som oljetrykksbryter til oljelampa og som giver til oljetrykksmåleren i kåpa.

som Vigdilain sier skal lampe lys om du jorder kontakten på giveren. og slukke så fort jordforbindelsen brytes. det er jo på den måten giveren virker når oljetrykket blir borte jordes signalet inne i bryteren.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Nicolaib1990
Posts: 2
Joined: 21 Aug 2015, 14:48

Re: Oljelys lyser ikke

Post by Nicolaib1990 »

Takk for gode tips, skal sjekke det ut når jeg kommer hjem fra jobb.
Post Reply

Return to “Elektronikk”