W&H 2 to 1 Big R.. Bråker litt mye...

BigTwin
Loud pipes save lives. 'Nuff said.
Post Reply
User avatar
Pretender
Posts: 10
Joined: 20 Feb 2015, 11:41

W&H 2 to 1 Big R.. Bråker litt mye...

Post by Pretender »

Jeg har et W&H 2 ti 1 Big R på syklen. Men jeg synes dette eksosanlegget broker litt mye. Må kjøre med ørepropper selv på små turer.

Jeg det noen her som har noen triks på hvordan man får redusert lyden med noen dB.

Hørt snakk om en spesiell duk man kan pakke rundt innerrøret. Men blir det ikke for mye motstand i pottene da?

Har også sett noen stappe grov stålull eller spon fra en dreibenk inn røret. Skulle tro at denne løsningen ikke gir så mye motstand. men usikker på lydeffekten.

Noen som har erfaring her?
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: W&H 2 to 1 Big R.. Bråker litt mye...

Post by Erlend »

Aner ikke om det er det du leter etter, men Smartpartz.com selger noe de kaller Hard Kore Quiet Baffles som visstnok passer V&H Big Radius 2-1. http://www.smartpartz.com/SPZVHBR2N1.html
Keep the rubber side down!
User avatar
Pretender
Posts: 10
Joined: 20 Feb 2015, 11:41

Re: W&H 2 to 1 Big R.. Bråker litt mye...

Post by Pretender »

Takk for svar

Det står ikke mye om hvor mye lyden blir redusert med Hard Kore Quiet Baffles.

Jeg ble sittende å se litt på googel og fant denne

http://www.vtxoa.com/forums/showthread. ... Baffle-Mod

Synes dette ser ut som en spennende løsning. Men her må man jo passe litt på å ikke lage for mye motstand i potta....

Hvordan kan man finne ut av om det er blitt for mye motstand?
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: W&H 2 to 1 Big R.. Bråker litt mye...

Post by chrissenator »

Gå for den Erlend linket til eller noe tilsvarende, når det er sånn tape og stålull på lykke og fromme er du på ville veier.
Det finnes flere typer baffles og lollipops med div løsninger som faktisk fungerer.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
NUTS
Posts: 89
Joined: 22 Mar 2010, 22:48

Re: W&H 2 to 1 Big R.. Bråker litt mye...

Post by NUTS »

Det finnes "polergarn" du kan surre rund inner røret. Kommer originalt på Vannbuss og flere crossere. Jeg kjøpte mitt på Snellingen i Oslo.
User avatar
NUTS
Posts: 89
Joined: 22 Mar 2010, 22:48

Re: W&H 2 to 1 Big R.. Bråker litt mye...

Post by NUTS »

NUTS wrote:Det finnes "polergarn" du kan surre rund inner røret. Kommer originalt på Vannbuss og flere crossere. Jeg kjøpte mitt på Snellingen i Oslo.
Når jeg tenker meg om tok jeg vel noe sånt ut av SuperTrapp anlegget på Roden min også.
User avatar
Pretender
Posts: 10
Joined: 20 Feb 2015, 11:41

Re: W&H 2 to 1 Big R.. Bråker litt mye...

Post by Pretender »

Det blir slik? Skal eksosen igjennom denne "filten"? Ser litt tett ut spør du meg.

Image
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: W&H 2 to 1 Big R.. Bråker litt mye...

Post by TCB »

Ja, jeg kjøpte også et slikt sett tidligere, syns ikke at det ble så veldig stor forskjell på lyden.. Og med litt tape på filten for å holde den på plass når den skyves inn, sånn som du har gjort det.
Post Reply

Return to “Eksos”