Sidemontert skilt

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Sidemontert skilt

Post by TCB »

Skal vise en bruktimportert 2002 model sykkel for å få den godkjent for første gang i Norge.
Sykkelen har sidemontert skilt.
Får man godkjent sidemontert skilt, eller må jeg montere skiltholder på bakskjermen.

Knut.
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Post by 276ccm »

En kamerat av meg fikk akkurat godkjent sidemontert skilt, men baklyset måtte plasseres på midten. Noen godkjenner det og noen godkjenner det ikke.. Det er vel en evig diskusjon om hva som er rett men skal du være 100% så ville jeg plassert det midt bak.. :-)
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Sidemontert skilt

Post by TCB »

Hvis baklyset må plasseres på midten, så må det bores hull i bakskjermen og da blir også skiltet montert der.
Får se om jeg finner et pent baklys med skiltholder.

Knut.
User avatar
jes70
Posts: 72
Joined: 10 Mar 2010, 12:07

Re: Sidemontert skilt

Post by jes70 »

Skal gå helt greit å få det godkjent. Er et regelsett for dette også. Noe med at det skal kunne synes fra en viss vinkel. Ta en kikk på kjøretøyforskriftene.
Jeg er en 99%'er, og er stolt av det.
User avatar
276ccm
Posts: 1463
Joined: 08 Mar 2010, 16:12

Post by 276ccm »

Selv om det i teorien skal være lovlig hvis man gjør det riktig har jeg hørt at etter en rettsak med dom i Oslo hvor ei fikk ødelagt beina da de ble truffet av et skilt i forbifarten er det sykler som ikke har blitt godkjent i Oslo, så det kommer nok an på sted likevel..
User avatar
JMHardcore
Posts: 10
Joined: 05 Jun 2011, 08:02

Re: Sidemontert skilt

Post by JMHardcore »

Nye Lauge Jensen leveres med godkjent sidemontert skilt, kanskje de kan levere skilt kit...
Se vedlegg
Skal ta kontakt me leverandøren å spørre på mandag.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28090522" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.laugejensen.dk/motorcyklen/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Sidemontert skilt

Post by Lariat »

Det skal ikke være grunn til å ikke få dette til big dog sykklene er tuv godtjente med sidemontert skilt du må faktisk inn å godtjenne om du flytter skiltet til baksjermen mener da iron sportseren er godtjent med sidemontert skilt og den har vel kombinerte blinkers og baklykt .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
JMHardcore
Posts: 10
Joined: 05 Jun 2011, 08:02

Re: Sidemontert skilt

Post by JMHardcore »

De kan ikke levere noe godkjent skilt kit for sidemontering.


Hejsa..

Nej vores godkendelse er på en HEL cykel og ikke dele af en motorcykel..


Best Regards

Uffe Lauge Jensen


Må vel prøve å kopierer Lauge Jensens løsning, med tanke på visningsvinkel,avstand til bakdekk og lysopplegg,etc.
User avatar
Qonrad
Posts: 558
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Sidemontert skilt

Post by Qonrad »

Hadde en times samtale med Uffe Lauge i fjor. Kom også inn på godkjent sidemontert skilt. På Lauge-sykkelene har de omvendt problemstilling...Her kan de ikke midtmontere, kun sidemontere.... :D
Det går bra til slutt. Er det ikke bra, så er det ikke slutt.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Sidemontert skilt

Post by chrissenator »

Qonrad wrote:Hadde en times samtale med Uffe Lauge i fjor. Kom også inn på godkjent sidemontert skilt. På Lauge-sykkelene har de omvendt problemstilling...Her kan de ikke midtmontere, kun sidemontere.... :D
Det må ha vert et spesielt grunnlag for den vrien, reglene fra biltilsynet er jo brutale og i utgangspunktet skal skiltet uansett på bakskjerm så hvordan de kan ende opp med omvendt problemstilling er veldig interresant, heri kan løsningen for flere av de som ønsker sidemontert skilt ligge.....

Det hender jo av og til at biltilsynet bruker hodet i sine avgjørelser, det gjelder som oftest bare å hjelpe dem dem til å tro at de tenker helt selvstendig så går det seg gjerne til...
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Chassis”