Har montert mini boards og higwaypegs på Sportsteren.
Har prøv litt ut og følgende erfaring hittil:
Komfort: Svært bra, både på mini boardsene og highway pegsene. Får strukket beina HELT ut.
Bredde: Det blir bredere ja.... Mini boardsene er ikke mye bredere enn det vil være originalt. ca 2,5 cm på hver side pga. "stangen" til high-way pegsene kommer imellom.. Highwaypegsene gjør selvfølgelig sykkelen bredere. Har ikke vært noe problem i forhold til å gjøre kraftige nedbrekk i svinger. I forhold til køkjøring tenker jeg å tuppe pegsene opp med tåen og da er sykkelen kun 2,5x2= 5 cm bredere enn normalt... Det burde gå greit ettersom jeg iallefall pleier å ha litt større marginer i forbindelse med passering av kø....
Design: Lo litt for meg selv rett etter montering men det var egnentlig bare pga. en store forskjellen fra originalt. Jeg er altså fornøyd med design og så er det jo forsåvit opp til andre hva de synes...
Alt i alt svært fornøyd hittil.Jeg har lenge hatt lyst og behov for higwaypegs og alternativene med veltebøyle eller den bøylen som festes ved laderegulatoren har ikke vært min smak......
Mini boards og highwaypegs på Sportster
Mini boards og highwaypegs på Sportster
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Re: Mini boards og highwaypegs på Sportster
Blir annerledes å se på ja, men komforten er vel det viktigste eller?
Har planer om noe tilsvarende selv men jeg er fortsatt usikker på plasseringen. Syns der hvor fotpinnene sitter i dag kanskje blir litt for høyt så jeg får forske litt mer på det
Har planer om noe tilsvarende selv men jeg er fortsatt usikker på plasseringen. Syns der hvor fotpinnene sitter i dag kanskje blir litt for høyt så jeg får forske litt mer på det
Re: Mini boards og highwaypegs på Sportster
Nja... Nå er no eg fornøyd på alle måter men for dem som synes det blir litt "porno" med boardsene så er det jo et utall andre alternativer å velge mellomkane wrote:Blir annerledes å se på ja, men komforten er vel det viktigste eller?
Har planer om noe tilsvarende selv men jeg er fortsatt usikker på plasseringen. Syns der hvor fotpinnene sitter i dag kanskje blir litt for høyt så jeg får forske litt mer på det
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Re: Mini boards og highwaypegs på Sportster
Glemte å nevne at bøylene til highwaypegsene er fullt justerbare....kane wrote:Blir annerledes å se på ja, men komforten er vel det viktigste eller?
Har planer om noe tilsvarende selv men jeg er fortsatt usikker på plasseringen. Syns der hvor fotpinnene sitter i dag kanskje blir litt for høyt så jeg får forske litt mer på det
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Re: Mini boards og highwaypegs på Sportster
Dette så bra ut. Er det en overkommelig pris og tror Du at det er plass når man har veltebøyle på. Kan Du gi meg et hint hvor Du kjøpte dem og er det enkelt å montere?
Re: Mini boards og highwaypegs på Sportster
Takk Er godt fornøyd...mustang wrote:Dette så bra ut. Er det en overkommelig pris og tror Du at det er plass når man har veltebøyle på. Kan Du gi meg et hint hvor Du kjøpte dem og er det enkelt å montere?
Kjøpte her:
http://www.jpcycles.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jpcycles.com/product/530-830" onclick="window.open(this.href);return false;
mini boardene:
http://www.jpcycles.com/product/530-178" onclick="window.open(this.href);return false;
Highwaypeg-posisjonen kan du bruke hvilken som helst pegs (jeg brukte dem jeg hadde i kjøreposisjon før) men i kjøreposisjonen kan du velge mellom 8 ulike kuryakyn pegs. Last ned pdf-filen her for nærmere informasjon om hvilke: http://www.jpcycles.com/product/530-830" onclick="window.open(this.href);return false;
Pdf-filen er også monteringsanvisning.
Lett montering. Det eneste som tok litt tid var å finne rett posisjon for mitt behov....
Om de passer med veltebøyle....? Kommer vel an på hvilken det men basert på de bildene jeg fant på nettet av sportster med veltebøyle så er svaret ja...
Du får se på bildene hvor langt highway-pegsene går forbi gir- og bremsepedal og sammenligne hvor veltebøylen din går....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS