Assman wrote:Jeg tipper de aller fleste som ikke klarer å få et batteri til å vare lenger en én sesong lar vær å lade batteriet om vinteren.Danishshovel wrote:Hmm!
Jeg lurer på om det ikke kan betale sig bare at kjøbe et biltema-batteri og bruke det i en seson, og derefter hive det.
På biltema's hjemeside kan jeg se at et batteri med mine spesifikasjoner koster under 300,- Varta-batteriet kostede rundt 600,- i Danmark, vet ikke hvad prisen er i Norge.
Batteriet var 1 seson gammelt, nogen der har pejling på hvorfor sådan noget går i stykker??? Det burde kunne holde mere end 1 seson, selvom det bliver rystet noget i en mc med stiv ramme. Jeg havde det ude af biken i vinters??
Hvad mener dere, skal jeg prøve biltema-batteriet eller købe noget dyrere?
Erik
Og det holder ikke å lade det én gang når sesongen nærmer seg. Det må lades flere ganger og helst kontinuerlig med vedlikeholds lader.
Biltema batteriet mitt har stått i sykkelen i hele vinter, tilkoblet, skrudde om tenningen, startet på første forsøk, selv uten noen som helst form for vedlikeholdslading. kan nok fort hende at det blir biltema på meg også neste gang