Oppskrift på import

Importere sykkel selv?
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Oppskrift på import

Post by harleymann »

hd1340 wrote:Takk for info, har noen tips om hvem som eventuelt kan være behjelpelig med en slik operasjon Knut?

jepp, send meg en pm.

Knut
User avatar
hd1340
Posts: 17
Joined: 23 Mar 2010, 10:14

Re: Oppskrift på import

Post by hd1340 »

Noen som kjenner noen som kan være behjelpelig med, eventuelt påtar seg å få en Big Dog registrert? Og på hvilket Biltilsyn er det "greiest" å gjøre dette?
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Oppskrift på import

Post by BikerEva »

bigbikes.no kanskje? Big Dog-forhandler i Bergen....
User avatar
kakkarn
Posts: 45
Joined: 18 Mar 2010, 15:49

Re: Oppskrift på import

Post by kakkarn »

hd1340 wrote:Noen som kjenner noen som kan være behjelpelig med, eventuelt påtar seg å få en Big Dog registrert? Og på hvilket Biltilsyn er det "greiest" å gjøre dette?
Kjenner en som trolig kan hjelpe deg. Sender deg en PM.
User avatar
R.B.74
Posts: 7
Joined: 23 Mar 2010, 19:56

Re: Oppskrift på import

Post by R.B.74 »

Vet ikke om det er rette plassen for spørsmål men. Jeg hjelper svogeren min med import av en 1978 mod FLH fra sverige. Planen er og importere den uten at den blir bevaringsverdi sykkel. Sykkelen er så godt som original, lysene er ikke no problem men litt usikker med speedometret siden det er i miles og ikke km. Åsså er det det med eksosen der fulgte det med et "visnings anlegg " meget ulekkert og et par fishtails uten noe som helst merking. Det står ingen ting om eksos type i vognkortet som jeg har lagt merke til.
Håper noen kan bidra med erfaring ang eksos og speedometer og ellers no tips og triks.
User avatar
moraan
Posts: 13
Joined: 24 Apr 2011, 13:41

Re: Oppskrift på import

Post by moraan »

Vet ikke om det kommer fram i "oppskriften" men biltilsynet er veldig nøye på et merke fremme på ramma;som sier noe om Rammenr;dimensjoner og vekter.
Dette er et merke som visstnok skal være på ved første gangs reg både i USA og Norge.
Var på kontroll meed min ny-importerte 2000 Road King;og merket mangla....
Pga.smidighet og fornuft fra den statlige ble den godkjent;men manglende merke gav meg noen minutter med høy puls.
Kan kanskje være lurt å ha dette med som et punkt når man vurderer å importere.
User avatar
hellesjo
Posts: 45
Joined: 14 Aug 2011, 22:09

Re: Oppskrift på import

Post by hellesjo »

Flere tips:
På min tiende USA-import i år ble jeg stoppet av manglende setestropp på softailen. Det er krav til at passasjer skal kunne holde seg fast i en slik stropp i "vegvesenets Bibel" og jeg hadde glemt min i garasjen etter å ha tatt setet av og på mange ganger under forberedelse til visning. Det er også krav til utforming av denne i "bibelen" slik at det ikke mulig å bruke f.eks en smal pakkestropp som du lager hull i og skrur fast... Ja, det måtte prøves når uhellet var ute. Til Info... :)

Dersom du må kjøpe informasjon om dato for førstegangsreg i USA pga manglede første gangs reg. dato i title så godtar Biltilsynet ofte kun Carfax. Dette er basert på egne erfaringer. Jeg kjøpte i år reginfo. på sykkelen min fra Carcogroup.com og dette skjønte autogestapomannen på tilsynet lite av. Carcogroup er godkjent av NMVTIS.gov på samme måte som carfax og mange andre slike firma, men siden det lokale biltilsynets importexpert ikke hadde satt seg inn i noe som helst og ikke tenker å gjøre det heller godtok de ikke denne dokumentasjonen... Carcogroup koster bare 10% av hva Carfax tar for slike oppdrag. Mange Biltilsyn i USA har outsourcet slike oppdrag til private firma og du får ikke uten videre opplysninger fra disse (DMV). Husk at førstegangsreg. dato 1/1 i vognkortet gir deg et år ekstra avgift!
Post Reply

Return to “Import”