Starter til big twin

Post Reply
User avatar
fxstene
Posts: 32
Joined: 14 Apr 2010, 11:32

Starter til big twin

Post by fxstene »

Ny starter.
Kjøpt i ei litt depressiv uke fjor sommer da jeg trodde den originale starteren min (92' softail springer) hadde vandret til de evige jaktmarker, men plutselig ble den frisk igjen :)

Det er en Ultima ThunderFire 70-227 2.0kw
Denne saken er litt kraftigere enn originalen, og det er ingen uting.
Jeg opplevde nemlig at min originale starter sleit litt, derfor kjøpte jeg størrelsen større, men kom aldri så langt som til å montere den.

Ser at det er mulig å få samme starteren fra CBP i Skien for 2490,-
her er en link: http://www.cbp.no/webshop/?p=productsMore&iProduct=702" onclick="window.open(this.href);return false;

Aner ikke hvor Ultima lager greiene sine, men hjemmesiden til ultima antyder Midwest... det er muligens i USA.

Pris? tja... betalte 2.350,- for den i sommer og det var visst et røverkjøp, men jeg skal ikke ha så mye for å lagre den.
Hadde tenkt å stille meg opp med hatten i handa og be pent om 2.000,-
...alternativt kan jeg jo bare la den ligge et par år, og vente på uløkka. Det er vel bare et tidsspørsmål før den originale starteren ryker uansett, for den er jo faktisk 19 år gammel...

stene mob 46419909
Det årnær'sæ serru....tar bare litt lengre ti' enn'jæ trudde
User avatar
fxstene
Posts: 32
Joined: 14 Apr 2010, 11:32

Re: Starter til big twin

Post by fxstene »

Ingen som trenger denne....eller for dyrt?
Det årnær'sæ serru....tar bare litt lengre ti' enn'jæ trudde
User avatar
Pip-Pip
Posts: 45
Joined: 19 Mar 2010, 18:13

Re: Starter til big twin

Post by Pip-Pip »

Pris i Norge er kanskje ikke så gal, men jeg kjøpte standard starter (Ultima 1,4kW) fra "The land of milk and honey" og slapp unna med ca. 1000-lappen.
En annen ting er at hvis man går for starter med større effekt må man ha kraftigere batteri enn originalt for å slippe problemer. Dette pga. CCA (Cold Crank Amp's, startstrøm på norsk) som behøves for å drive den skikkelig.

Du skrev at den originale starteren "sleit litt". Kan det ha vært at batteriet ikke klarte å levere nok strøm for å drive starteren godt nok? Såfremt du ikke har trimmet maskineri skal det ikke være noe problem med startere med originaleffekt.
D.I.L.L.I.G.A.F.
B.I.B.L.E.
User avatar
fxstene
Posts: 32
Joined: 14 Apr 2010, 11:32

Re: Starter til big twin

Post by fxstene »

Hei, neida batteriet var ok, men starteren hadde mer eller mindre begynt å "gå i oppløsning". Var bare å skru den sammen igjen:)
Noen som vil by på starteren da? Fortsatt ny...og fortsatt på plassen sin i hylla i garasjen.
Ser jo at jeg kanskje bør fire litt på prisen.
Det årnær'sæ serru....tar bare litt lengre ti' enn'jæ trudde
User avatar
fxstene
Posts: 32
Joined: 14 Apr 2010, 11:32

Re: Starter til big twin

Post by fxstene »

Starteren er fortsatt ike solgt. Noen som er intr?
Det årnær'sæ serru....tar bare litt lengre ti' enn'jæ trudde
Post Reply

Return to “Deler selges”