Hei Harley og Sportster-kjennere
Da har jeg akkurat bestilt noen god-saker fra USA igjen:
- Luftfilter fra Arlen Ness Big Sucker
- Screamin Eagle gule 10mm pluggledninger
- Nye plugger som skulle være bedre enn standard
- Og fullt CVC jetting sett med større main og pilot jets etc
+ litt bling-bling
Ønske med å bytte til et åpent luftfilter og re-jetting av forgasseren er jo å få en sykkel som går bedre og jevnere.
Spørsmålet mitt er: trenger man å justere timer tenning også. Jeg finner svært lite om dette på nettet. Jeg har jo en 1996 Sportster 1200, som i så fall trenger manuell justering av timer.
Noen som har erfaringer med dette eller har linker til gode nettsider på emnet? Eller er dette helt unødvendig på en 1996-modell
Timer adjustment?
Timer adjustment?
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
Re: Timer adjustment?
Mulig jeg spør veldig dumt, men hva er symptomene på at den tenner tidlig/ sent?
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor