Nykommer trenger hjelp!

User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Nykommer trenger hjelp!

Post by Sharpeye »

Lykke til med valget av HD.

Vil også legge til at det er godt å se at det er rekrutering i HD miljøet. Dine 18 år er med å trekke ned snittet og med det også fremmarsjen av forgubbingen. 8-)

Sees på veien
:biker:
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Thebigpimp
Posts: 9
Joined: 15 Jul 2011, 12:11

Re: Nykommer trenger hjelp!

Post by Thebigpimp »

Sharpeye wrote:Lykke til med valget av HD.

Vil også legge til at det er godt å se at det er rekrutering i HD miljøet. Dine 18 år er med å trekke ned snittet og med det også fremmarsjen av forgubbingen. 8-)

Sees på veien
:biker:
Herlig post! Gleder meg som en "unge" nå, blir helt utrolig. Live to ride \u/
User avatar
Thebigpimp
Posts: 9
Joined: 15 Jul 2011, 12:11

Re: Nykommer trenger hjelp!

Post by Thebigpimp »

DaddyCool wrote:Eier ikke en Sportster så kan ikke svare konkret på det, men kan gi råd sånn generellt. Alt kommer som sagt an på (som Svima sier) hva du er ute etter. Selv er jeg MYE kortere enn deg og kjører en Dyna Wideglide. Jepp - store og tunge sykler for små folk, men alt går på teknikk så det skal ikke være noe problem med dagens opplæring for kommende MC førere. Dette er min første HD og jeg har (som veldig mange andre her inne) modifisert den etter egne behov og ønsker, både kosmetisk og praktisk.

Anbefaler å prøve ut flere modeller før du bestemmer deg, merker meg forresten at de fleste Sportster eierene konverterer fra 883 til 1200 før eller siden, da får du selv best oversikt over hva du liker og ikke, samt hvilke modeller som passe deg. Husk at alt kan modifiseres til eget forbruk! Synes selv at 1450 motoren som sitter i Dynaen min er i grenseland til det minste laget, så spørs om ikke neste store prosjekt blir å bytte ut med en større motor. Ellers vil jeg ønske deg velkommen hit og lykke til med lappen, fett at ungdommen også er med her inne!
Kikket litt på Dyna Wide Gliden, FOR EN NYDELIG SYKKEL! Hvor mye kostet den ny, og er du fornøyd med den? Takker for svar, mvh Johannes :P ;)
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: Nykommer trenger hjelp!

Post by Svima »

FINN-kode: 29345898
/ Svima
User avatar
Thebigpimp
Posts: 9
Joined: 15 Jul 2011, 12:11

Re: Nykommer trenger hjelp!

Post by Thebigpimp »

Svima wrote:FINN-kode: 29345898
Noe av det nydeligste jeg har sett, men tror dessverre 250.000 blir litt dyrt for meg. Klarer nok 115.00 etter militæret, men så skal jeg på politihøgskolen, og der tjener man ikke akkurat FETT :P men takk for finn-linken, trenger noe å drømme etter!
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: Nykommer trenger hjelp!

Post by DaddyCool »

Kjøpte min 2005 modell i '08. Ga 180.000,- for den. Var ikke kjørt mer enn bokstavlig talt inn og ut av garasjen. Tør enda ikke helt telle over hvor pengene som er gått med til modifiseringer....

Jeg er meget fornøyd med gliden. Dyna rammen er etter egen og mange andre's mening den rammen som har best kjørekomfort om du tar vekk de rene touring syklene. Hehe, blir "mobbet" for å ikke ha breddet ut ræva til 240 eller 260 ('05 modellenes baksving tar ikke mer enn maks 160 dekk mens 2010/11 modellene har 200 orginalt) mens jeg hadde muligheten men jeg lot altså kjørekomfort og kurveenskaper gå foran show off faktoren, har ikke treget på det valget.
Male masculine icon...athletic godlike clone
User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: Nykommer trenger hjelp!

Post by shovel78 »

Sharpeye wrote:fremmarsjen av forgubbingen. 8-)
Litt nysgjerrig, hvor går grensen for "forgubbing".
Lurer på om jeg er i faresonen :err:
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: Nykommer trenger hjelp!

Post by Sharpeye »

shovel78 wrote:
Sharpeye wrote:fremmarsjen av forgubbingen. 8-)
Litt nysgjerrig, hvor går grensen for "forgubbing".
Lurer på om jeg er i faresonen :err:
Aner ikke.
Men tipper at når aldersgjennomsnittet på en motorsykkelfører er mellom 45-50år kan man vel si at man har en slags forgubbing.
Selv er jeg bare 44 og er med på å dra snittet ned... :err:
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: Nykommer trenger hjelp!

Post by Guffen »

Thebigpimp wrote: Kikket litt på Dyna Wide Gliden, FOR EN NYDELIG SYKKEL! Hvor mye kostet den ny, og er du fornøyd med den? Takker for svar, mvh Johannes :P ;)
Kan jeg få lov å tilby deg min 2000 WideGlide?
Bruk tiden i militæret til å spare litt penger, så snakkes vi når du er ferdig :)
User avatar
Hera
Posts: 489
Joined: 09 Mar 2010, 21:19

Re: Nykommer trenger hjelp!

Post by Hera »

Mannen min er 196, og han syns alle HD-er blir for små og trange. Han har prøvekjørt en del. For ham er BMW det riktige, der får han en helt annen sittestilling. Det er selvsagt mye mer enn en persons høyde som spiller inn, men kanskje du skulle vurdere andre merker enn Harley også. Kjøreglede og å finne den MC-en som passer, er viktigere enn valg av merke.

Mannen min klarer å kjøre min Sportster, men det blir ubehagelig for ham om han skal kjøre lengre turer, den blir rett og slett for liten for ham.
Post Reply

Return to “Sportster”