ÅPEN BELT Q

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
User avatar
69-Shovel
Posts: 63
Joined: 06 Aug 2011, 10:53

ÅPEN BELT Q

Post by 69-Shovel »

Hei.

har et åpent belt drive kit fra BDL ,
http://www.beltdrives.com/76473s.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen som har erfaring med dette?
Spørsmålet mitt er om man kan ta av bakre beltdrev , og beltet uten å ta av det fremre?
drevet er løst , men får ikke dratt det av uten at beltet følger med , og da går det bare noen mm.
Skal bytte clutch hub og drevet sitter løst utenpå dette , regner med at dette må av før hub`n? eller kommer de samtidig når jeg drar av hubn?

Anders
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: ÅPEN BELT Q

Post by Jan-Ivar »

er redd du må demontee begge deler.
du kan ta av clutchkorga og drevet sammen emd HUb´n. husk at muttern som holder Hub´n er venstre gjenga.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
69-Shovel
Posts: 63
Joined: 06 Aug 2011, 10:53

Re: ÅPEN BELT Q

Post by 69-Shovel »

Takk,
regnet nesten med det , men hadde håpet å slippe , ser på tråder her at den mutteren til tider sitter GODT.-

Anders
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: ÅPEN BELT Q

Post by Jan-Ivar »

den sitte rgodt når du skrur feil vei.
jeg gikk til innkjøp av en elektrisk mutter trekke ri fra Biltema kossta veøl 300 kroner å har gjort jobben sin så langt.
et billig alternativ hvis du ikke har tilgang på luft og mutter trekker. i tilegg slipper du å slite for å få lpst fast hubn når du skal løsne mutter´n
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
69-Shovel
Posts: 63
Joined: 06 Aug 2011, 10:53

Re: ÅPEN BELT Q

Post by 69-Shovel »

Hub mutteren gikk greit med Latmann , hadde en til å holde fast sykkelen når den sto i gear.
Venter på pipe som passer foran, så prøver jeg med latmann først.

Anders
User avatar
harleyhaug
Posts: 48
Joined: 26 May 2010, 21:30

Re: ÅPEN BELT Q

Post by harleyhaug »

Ha villa prøvd å lurt av belten uten å ta av det fremste drevet.... var med en å sette på nytt belt for et par uker siden uten å demontere det fremste...
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”