Starter av seg selv

Post Reply
User avatar
kestrom
Posts: 236
Joined: 13 Mar 2010, 15:07

Starter av seg selv

Post by kestrom »

Hei.

Er det noen som har ideer om følgende problem:

Første gang det skjedde slo starteren inn av seg selv etter ca 3 minutters kjøring. Stoppet med en gang, startet den opp igjen og ingenting skjedde på en 5 minutters tur (skulle rekke en ferje). Etter jeg kjørte av ferja slo starteren inn ett par ganger, men ga seg før jeg rakk å stoppe. Ved første mulighet for hjelp hadde det ikke skjedd på 10 min, så jeg tok sjansen på å kjøre videre. Merket ikke mer til det på de påfølgende 70 mil den dagen.
Etter hvert så har det utviklet seg til at den ofte starter med en gang jeg vrir om tenningslåsen. Deretter slår den inn ett par ganger, så gir det seg for den dagen (innslag), men den starter ofte når jeg vrir om tenningslåsen utover dagen.

Har noen tanker og ideer og skal starte å feilsøke i neste friperiode fra jobben, men er det noen som har ett godt tips??
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Starter av seg selv

Post by Hanlucky »

Er det skiftet styre/bryterhus/brytere på sykkelen??
Kan ledningen til startknappen være dårlig??
Må jo begynne en plass og feilsøke..
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Starter av seg selv

Post by Erlend »

Dette høres ut som en klassisk overledning. Du har nok en eksponert kabel et eller annet sted - alternativt en startbryter med vakkelkontakt.
Keep the rubber side down!
User avatar
Bent
Posts: 152
Joined: 17 Mar 2010, 21:27

Re: Starter av seg selv

Post by Bent »

Starter releet kan være greit å sjekke
User avatar
Lariat
Posts: 442
Joined: 10 Mar 2010, 17:43

Re: Starter av seg selv

Post by Lariat »

Eg hadde samme problem og det var da starter reelet som var fullt av eir i eg skifet det og så funka det bra , men eg kjenner en som har skifta alt fra starter bryter reele og skal nå skifte alle ledningene fra reelet til starter det er på en 99 mod sportser der begynner statreren å gå under kjøring noe som ikke er særligt bra .
GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
User avatar
kestrom
Posts: 236
Joined: 13 Mar 2010, 15:07

Re: Starter av seg selv

Post by kestrom »

Takk for tips så langt.
Releet er skiftet. Var mye irr under tenningslåsen, men pussing og WD-40 hjalp ikke.
Uorginalt styre med kabler tredd inni er det. Frykter problemer der eller med starterbryteren. Får nok begynne med det.
Har ett par uker fri og skal begynne å leite etter problemet.
Har og eksempel på en bekjent med noenlunde samme problem som måtte bytte starteren pga indre problemer med den. Dette er vel det dyreste og siste alternativet.

Skal legge ut mer info når jeg har noe.

Bare å fortsette med tips hvis det dukker opp noe :D
User avatar
hd1450
Posts: 65
Joined: 14 Mar 2011, 06:14

Re: Starter av seg selv

Post by hd1450 »

kestrom wrote:Takk for tips så langt.
Releet er skiftet. Var mye irr under tenningslåsen, men pussing og WD-40 hjalp ikke.
Uorginalt styre med kabler tredd inni er det. Frykter problemer der eller med starterbryteren. Får nok begynne med det.
Har ett par uker fri og skal begynne å leite etter problemet.
Har og eksempel på en bekjent med noenlunde samme problem som måtte bytte starteren pga indre problemer med den. Dette er vel det dyreste og siste alternativet.

Skal legge ut mer info når jeg har noe.

Bare å fortsette med tips hvis det dukker opp noe :D
Noe nytt, i saken :?:
User avatar
kestrom
Posts: 236
Joined: 13 Mar 2010, 15:07

Re: Starter av seg selv

Post by kestrom »

Hei.

Tja......hva skal jeg si...... Det tok litt tid før jeg kom igang med feilsøking. Hadde svogeren min på besøk i desember, og da hadde vi bestemt oss for å gjøre en innsats. Gikk ut i den kalde garasjen med varm kaffe, verktøy og godt mot. Vrei om tenningslås og ventet at den skulle dra igang av seg selv.......ingenting skjedde :?: Prøvde flere ganger og dager, og fortsatt ingenting.
Har nå hatt årets to første turer uten noen problemer 8-) Er litt usikker, men tankene går tilbake til fuktighet i startbryter, men er egentlig litt i tvil.
Krysser nå fingre og tær for en lang og fin sesong uten problemer :D
User avatar
hd1450
Posts: 65
Joined: 14 Mar 2011, 06:14

Re: Starter av seg selv

Post by hd1450 »

Funket greit i hele sesongen :?:
User avatar
kestrom
Posts: 236
Joined: 13 Mar 2010, 15:07

Re: Starter av seg selv

Post by kestrom »

Jepp. Full fart hele sesongen uten tull. Skal jeg tippe så heller jeg fortsatt mot fuktighet i startbryteren 8-)
Post Reply

Return to “Elektronikk”