Kjørebukse dongeri.

User avatar
shovel78
Posts: 279
Joined: 31 Jul 2010, 21:18

Re: Kjørebukse dongeri.

Post by shovel78 »

Jeg kjøpte Harley Davidson t-skjorte til Ida (eldste dattera), 6 måneder før hu ble født.
Kjærringa mente jeg var gærn. :roll:
Den minste størrelsen de hadde på HD Norge (het det vel den gangen det lå ved Carl Berner) var str 6 år, så den ble muligens en smule stor. :D
Men hu kunne jo bruke den som nattkjole :lol:
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Kjørebukse dongeri.

Post by Rider »

Hei folkens.
Har også vurdert Draggin bukser, men har nok landet på Hood jeans fra England:
http://www.hoodjeans.co.uk/acatalog/k7- ... -mens.html
Disse ser bedre ut, og kan bestilles med CE-godkjente støtdempende innlegg for knær og hofter.
Koster i overkant av en høvding.
Har vært i butikker i Norge og sett på buksenne fra Jofama/Halvassons men synes de ser utrolig stygge ut.
Kommer til å bestille et par før sesongen. Kopierte den fine malen for å måle de aktuelle målene fra Draggin jeans sine hjemmesider. Mailet litt frem og tilbake med Hood, og vi ble enige om riktig størrelse. Skal bli spennende å prøve.
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
User avatar
pingle per
Posts: 5
Joined: 12 Mar 2012, 16:32

Re: Kjørebukse dongeri.

Post by pingle per »

Har noen fra Agvsport,malibu heter modellen... kjøpt fra J&P cycles... litt merkelig fasong på de synes jeg...
Men meget kraftig sydd og med garanti...
Virker som veldig god kvalitet, men har heldigvis ikke fått testet de enda...
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Kjørebukse dongeri.

Post by Rider »

Rider wrote: Har også vurdert Draggin bukser, men har nok landet på Hood jeans fra England:
http://www.hoodjeans.co.uk/acatalog/k7- ... -mens.html
Disse ser bedre ut, og kan bestilles med CE-godkjente støtdempende innlegg for knær og hofter.
Koster i overkant av en høvding.
Har vært i butikker i Norge og sett på buksenne fra Jofama/Halvassons men synes de ser utrolig stygge ut.
Kommer til å bestille et par før sesongen. Kopierte den fine malen for å måle de aktuelle målene fra Draggin jeans sine hjemmesider. Mailet litt frem og tilbake med Hood, og vi ble enige om riktig størrelse. Skal bli spennende å prøve.
Mottok buksene her om dagen. Ser veldig bra ut, og føles nesten som vanlige olabukser. Litt stivere er de jo, men ikke plagsomt. Ser i alle fall ut som vanlige bukser.
Meget fornøyd så langt
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Kjørebukse dongeri.

Post by Toro »

Har Draggin og er veldig fornøyd med den. Er som å ha på seg vanlig olabukse. :)
01 Fat Boy stage 1 SEST
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 830
Joined: 03 Apr 2010, 14:07

Re: Kjørebukse dongeri.

Post by mustang »

Toro wrote:Har Draggin og er veldig fornøyd med den. Er som å ha på seg vanlig olabukse. :)
Bruker man samme størrelse som vanlige jeans også og hvordan ser de ut med hofte og kne beskyttelse på??? Fordel eller ulempe med ekstra beskyttelse? :roll:
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: Kjørebukse dongeri.

Post by Toro »

Bruker ikke noen ekstra beskyttelse, så slagskadene vil jeg nok få, men kevlarstoffet i baken - på siden av lårene og på knærne vil beskytte mot skliskader. Strørrelsen er den samme som jeg bruker i andre olabukser.
01 Fat Boy stage 1 SEST
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Kjørebukse dongeri.

Post by Rider »

Bruker man samme størrelse som vanlige jeans også og hvordan ser de ut med hofte og kne beskyttelse på??? Fordel eller ulempe med ekstra beskyttelse? :roll:[/quote]

Vel. det blir jo mer ubehaglig og stivere. Ser ikke så galt ut med knebeskytterne, men hofteputene får deg til å se ut som ei jente. Du får fine og brede hofter :ADHD:
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Kjørebukse dongeri.

Post by kane »

Jeg har også Hood. Har hatt dem i 4-5 år nå og hvis jeg skal få anbefale etter egen erfaring vil jeg si følgende:

Gå opp en str. i forhold til vanlige jeans
Vil du bruke de CE godkjente hofte og kne putene, gå opp en str. til.
Behagelig å ha på seg, ser bra ut, samme snittet som vanlige jeans, samme stoffet og fargen også.

Følelsen av å kjøre med dem kan ikke sammenlignes med vanlig olabukse og antageligvis ikke med noen av de andre som er nevnt her. Dette fordi Hood har hele "piratbukser" i kevlar innsydd fremfor en lapp her og en lapp der. Buksen blir nok litt stivere men til gjengjeld spiller det liten rolle hvilken del av beinet som sleper bakken, kevlar er det hele veien fra livet og ned til midt på leggen. Dette gjør også at disse avviser vesentlig mer vind enn dongeristoff alene. Downsiden må være at de blir klammere enn en vanlig olabukse men jeg har ikke funnet dette plagsomt mer enn ved 2 anledninger og begge gangene var nødskruing innendørs...

Anbefaler også å impregnere dem, ihvertfall hvis du skal bruke dem på Sunnmøre ;)
Rider
Posts: 142
Joined: 10 Mar 2010, 16:28

Re: Kjørebukse dongeri.

Post by Rider »

Enig med Kane....nesten.
Hadde min første kjøretur i dag med de nye Hood-buksene, og de levde opp til forventningene. Ganske høye i livet, noe som er bra for å bekytte for trekk. Bakdelen er at de har en tendens til å "sige litt" da de er littegrann tyngre enn vanlige olabukser. Når man i tillegg har en aldrig så liten nedsunken brystkasse er det ikke så behagelig å stramme beltet så jævlig.
Vel, jeg skiftet ut beltet med bukseseler, og vips...problem borte.
Buksene kan varmt anbefales. De jeg bestilte hadde samme mål som min beste vanlige bukse, og den passet 100%. De jeg snakket med der borte sa at de var litt gode på målene nettopp fordi kevlaren ligger på innsiden. Derfor er det min mening at man ikke trenger gå opp i størrelse.
Brukte modellen under for å måle, fant samme målene på Hood sine sider og den passet som sagt perfekt. Hood spør ikke om alle disse målene, men det ble bra likevel.
Kjører skjelden korteste vei. Når jeg er fremme er turen over.
FLHTCUSE
Post Reply

Return to “Klær, hjelmer og annet personlig utstyr”