Lugging
Re: Lugging
Som de sa på Custom Service er det knappt merkbart, bare litt irritasjon.
Skrur bare bil om dagen, kjøpt en gammel bil som må gjennom EU-kontroll før ferien. Jo mere jeg skrur jo flere feil dukker opp, håper jeg nærmer meg slutten nå.
Skrur bare bil om dagen, kjøpt en gammel bil som må gjennom EU-kontroll før ferien. Jo mere jeg skrur jo flere feil dukker opp, håper jeg nærmer meg slutten nå.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: Lugging
Fikk sett på forgasser innfestinga i går, ingen feil der. Virker som om det blir værre når motoren blir varm.
Hæler ikke slikt, mister litt lysten å dra på tur.
Må legge hodet i bløt, hva med tenning-plugger osv?
Hæler ikke slikt, mister litt lysten å dra på tur.
Må legge hodet i bløt, hva med tenning-plugger osv?
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
- chrissenator
- Posts: 1741
- Joined: 13 Mar 2010, 23:28
Re: Lugging
Har du sjekket innsugs tetning og de er ok er det lurt å kikke over tenningssystemet fra batteriets jording og kontrollere frem til plugger. Sånn enkelt sagt er symptomene du beskriver med forværring når motoren blir varm, nærliggende med coil.
Lader sykkelen som den skal?
Mål motstand i stator, en pin på kontakt og en til jord multimeter skal vise 0 eller uendelig på begge stator kontaktene.
Så måler du motstand over begge kontaktene og da får du 3-5Mohm om jeg husker rett.
Er dette ok så gjentar du med varm motor og leter etter brudd. Er det ok så er det bra.
Mål pluggledning og coilen både kald og med varm motor, sjekk ledninger, pluss og minus til coilen.
Mål gjerne ledning fra tenning og opp til coilen du "ohmer" den.
Enkelte ganger oppdages ikke brudd i ledninger før de er varme.
Lader sykkelen som den skal?
Mål motstand i stator, en pin på kontakt og en til jord multimeter skal vise 0 eller uendelig på begge stator kontaktene.
Så måler du motstand over begge kontaktene og da får du 3-5Mohm om jeg husker rett.
Er dette ok så gjentar du med varm motor og leter etter brudd. Er det ok så er det bra.
Mål pluggledning og coilen både kald og med varm motor, sjekk ledninger, pluss og minus til coilen.
Mål gjerne ledning fra tenning og opp til coilen du "ohmer" den.
Enkelte ganger oppdages ikke brudd i ledninger før de er varme.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Re: Lugging
Det er derfor jeg tenker el/tenning.
Hadde lignende problemer med en -72 Dart det viste seg å være coilen, men fy som vi lette.
Hadde lignende problemer med en -72 Dart det viste seg å være coilen, men fy som vi lette.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
- chrissenator
- Posts: 1741
- Joined: 13 Mar 2010, 23:28
Re: Lugging
Hur det går Tutte, funnet noe feil på Konstabelen?...tutte wrote:Det er derfor jeg tenker el/tenning.
Hadde lignende problemer med en -72 Dart det viste seg å være coilen, men fy som vi lette.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Re: Lugging
Så den bakre pluggen ikke var like fin som den fremre så de ble byttet. Tok samtidig og renset luftfilteret og oljet dette på nytt. Hjalp ikke. Er liksom ikke helt sikker på at det er elektrisk.
Det som er rart er at dette opptrer kun ved konstant fart. Ved akselerasjon er det ikke noe problemer. Har CV forgasser ( Constant Velocity..)
Det som er rart er at dette opptrer kun ved konstant fart. Ved akselerasjon er det ikke noe problemer. Har CV forgasser ( Constant Velocity..)
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: Lugging
den er for mager. vil tro du har en lekkajse ett sted i mellom forgasser og topper.
prøvå bytte tettningene.
prøvå bytte tettningene.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Re: Lugging
Regner med du har sjekket pakningene mellom innsuget og begge toppene også, og ikke bare smokken bak selve gasseren?
Det var på bakre pakningen det lakk i mitt tilfelle
Det var på bakre pakningen det lakk i mitt tilfelle
"You know Billy, we blew it."
~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
Re: Lugging
Da håper jeg feilen er funnet.
Pakningen mellom innsugsmanifolilen og toppen på den bakre sylinderen. Sist gang var jeg fornøyd da jeg så at slangeklemma rundt gasseren var løs. Trodde jeg hadde funnet feilen (da også).
Pakningen mellom innsugsmanifolilen og toppen på den bakre sylinderen. Sist gang var jeg fornøyd da jeg så at slangeklemma rundt gasseren var løs. Trodde jeg hadde funnet feilen (da også).
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
- chrissenator
- Posts: 1741
- Joined: 13 Mar 2010, 23:28