Slip ons til ny Big Twin

BigTwin
Loud pipes save lives. 'Nuff said.
Post Reply
User avatar
Fredrik75
Posts: 46
Joined: 10 Mar 2010, 23:17

Slip ons til ny Big Twin

Post by Fredrik75 »

Hei! Jeg ønsker nå å montere slip-ons fra V&H på min nye Street Bob, da i første omgang uten å skifte luftfilter eller installere eksempelvis en PC5 eller Fuelpak.i den forbindelse lurer jeg på hva jeg må gjøre med det systemet med aktiv eksos og inntak som internasjonale Harley big twins er utstyrt med. Noen som vet noe mer om dette?
2013 Dyna Street Bob
User avatar
Fredrik75
Posts: 46
Joined: 10 Mar 2010, 23:17

Re: Slip ons til ny Big Twin

Post by Fredrik75 »

Ja, her var det ikke rare responsen, vi får skylde på ferietid:-).
Etter litt research har jeg funnet ut at Daytona Twin Tec selger et såkalt exhaust and intake eliminator kit som kan benyttes i mitt tilfelle. Jeg har i mellomtiden flesket til og kjøpt meg en Dynojet Power Vision der man har muligheten for å "koble fra" eksossystemet på internasjonale modeller med noen lette tastetrykk. Til info for de som måtte lure på det samme som jeg søkte svar på i mitt opprinnelige innlegg i sakens anledning.
2013 Dyna Street Bob
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Slip ons til ny Big Twin

Post by bas2003 »

Kan virkelig anbefale Power Vision. Kjøpte min i våres, og finner fremdeles ting jeg kan utføre med den. Det siste er at en kan justere tomgangen, mens motoren går, med noen få tastetrykk på panelet. Jeg kjører V&H straightshots, som bråkte litt for mye. Kjøpte lyddempere som dempet noe av lyden, de verste skarpe lydene. Har klart å dempe lyden,men har slitt litt med kratige smell, når jeg slipper gassen og bremser ved hjelp av girene. Bruker da QuickTune delen, og går inn på GAS. Kan da legge til bensin i nedbremsningsfasen, +15, og problemet er borte. Et utrolig fint verktøy for en privatperson. Sparer mye penger mot å sette den på verksted. Og skulle en måtte vise sykkelen til Biltilsynet og sette på orginal eksosanlegget, så er det bare å hente filen for orginal eksos, så går den riktig med det eksosanlegget.
Jeg har desverre ikke O2 sensorer, da sykkelen min er 2003 mod, og dette kom først på softail på 2006 modellene. Skal investere i dette settet til høsten, og kan da bruke Autotune også.

Bernt Are
User avatar
Fredrik75
Posts: 46
Joined: 10 Mar 2010, 23:17

Re: Slip ons til ny Big Twin

Post by Fredrik75 »

Etter å ha drevet litt Research på ulike tunere falt jeg selv for det jeg inntil nå har lært om funksjonene inkludert i en Power Vision. Tuneren er ikke blant de billigste, men jaggu ser den ut til å være verdt pengene etter hva jeg kan bedømme. Det gjenstår selvsagt å få prøvd denne i praksis, til å begynne med skal den brukes til noe så enkelt som at jeg ønsker å montere V&H slip ons på Boben min for å få litt mer lyd. Jeg har for øvrig handlet dempere laget av Smartpartz da jeg ønsker å dempe lyden litt mer enn det som var mulig med V&H egne dempere.

Jeg får nok enda mer utbytte av en Power Vision for fremtidige, mer omfattende oppgraderinger av sykkelen min. Funksjoner som "quick tune" og "auto tune" vil jeg nok umiddelbart få glede av allerede nå. Nå må jeg bare få tuner, potter og annet stæsj hentet hos Posten :D .
2013 Dyna Street Bob
User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Slip ons til ny Big Twin

Post by bas2003 »

Til andre som leser dette, og som ønsker seg Power Vision, så kan jeg anbefale Hadeland Multiservice, istedenfor å ta den fra USA. Betalte kun 3400.- for PowerVision her i Norge.
Pris i USA er $ 400-500 + frakt + moms. Trur ikke du sparer noe på å bestille den fra USA.
Har fått full support fra Dynojet i USA, selv om den er kjøpt i Norge. HM er godkjent som leverandør av produkter fra Dynojet i Norge. Enten det gjelder PowercommanderV eller PowerVision.

Bernt Are
User avatar
Fredrik75
Posts: 46
Joined: 10 Mar 2010, 23:17

Re: Slip ons til ny Big Twin

Post by Fredrik75 »

Jeg bestilte også min Power Vision hos Hadeland Multiservice. I første forsøk sendte de meg feil utgave av PV, dette ble ordnet i en fart og nå i ettermiddag henter jeg den rette utgaven hos mitt lokale postkontor. Servicen fra Hadeland Multiservice har vært topp hele veien, man kan trygt handle hos dem. Prisen på PV hos dem er for øvrig nå steget til 3 900 kroner, allikevel tror jeg fremdeles det ikke er noe å spare på å bestille i Statene slik bas2003 allerede har gitt uttrykk for.
2013 Dyna Street Bob
Post Reply

Return to “Eksos”