Dynojet Power Vision

User avatar
bas2003
Posts: 42
Joined: 28 Sep 2012, 02:44

Re: Dynojet Power Vision

Post by bas2003 »

Har vært på en lang mc tur til sør-Sverige denne helgen, så jeg har ikke fått sett noe mer på dette. Men ser en på YR nå i uken fremover, så blir det dårlig med mc vær og da passer det å lese litt om dette. Trur noe av det ligger litt høyt for meg, men en får se.
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Dynojet Power Vision

Post by torwel »

Hei
Noen som har en "tune" til XR1200 de vil dele?
Mye av de utgangspunktene jeg finner er for XL og ikke spesielt gode for XR.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Har du prøvd autorune funksjonen, selv en stock 1200 map kan du bruke som utgangspunkt og la autotuningen ta seg av det meste. Du har jo original map som er et godt utgangspunkt, funker greit for de fleste
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Dynojet Power Vision

Post by torwel »

Hei
Joda prøver "autotune" men utgangspunktet er en XL fil og jeg er usikker på en del funksjoner som er forskjellig. F.eks har XR "active air intake" mens en XL fil vil ha denne deaktivert. Sikkert ingenting å si på ytelse men gjør at XRs motorsymbol lys vil lyse litt. Har ikke funnet noen fil som er laget for XR med riktig "tick off" på alle tingene jeg er usikker på om er likt på XL og XR.

Jeg har stage 2 og 2-1 anlegg. Da burde en XL fil med 23 i navnet være riktig, men med en sånn gikk XR forferdelig stygt. De værste filene har ødelagt plugger.

TW
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Dynojet Power Vision

Post by torwel »

UPS! ikke så smart spørsmål fra meg. Alle riktige "tick offs" er jo original filen så da er det jo bare å sammenligne med den....
User avatar
Fredrik75
Posts: 46
Joined: 10 Mar 2010, 23:17

Re: Dynojet Power Vision

Post by Fredrik75 »

Interessant tråd dette, har jo selv en Power Vision jeg har brukt med gode resultater da. Men er det noen av dere som vet hvor man kan få montert Power Visionen til styret ? Dynojet selger jo slikt fra Techmount til en heller dyr penge, finnes det noe tilsvarende å få kjøpt her til lands?
2013 Dyna Street Bob
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Fredrik75 wrote:Interessant tråd dette, har jo selv en Power Vision jeg har brukt med gode resultater da. Men er det noen av dere som vet hvor man kan få montert Power Visionen til styret ? Dynojet selger jo slikt fra Techmount til en heller dyr penge, finnes det noe tilsvarende å få kjøpt her til lands?
Bruker en universal mobilholder, den koster snaue 100kr på biltemaet - den holder plenty.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Fredrik75
Posts: 46
Joined: 10 Mar 2010, 23:17

Re: Dynojet Power Vision

Post by Fredrik75 »

chrissenator wrote:
Fredrik75 wrote:Interessant tråd dette, har jo selv en Power Vision jeg har brukt med gode resultater da. Men er det noen av dere som vet hvor man kan få montert Power Visionen til styret ? Dynojet selger jo slikt fra Techmount til en heller dyr penge, finnes det noe tilsvarende å få kjøpt her til lands?
Bruker en universal mobilholder, den koster snaue 100kr på biltemaet - den holder plenty.
Takk for tipset!
2013 Dyna Street Bob
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Dynojet Power Vision

Post by chrissenator »

Hva synes du om power vision tuningen og resultatene du får, sett i forhold til å kjøre biken i benk?.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Fredrik75
Posts: 46
Joined: 10 Mar 2010, 23:17

Re: Dynojet Power Vision

Post by Fredrik75 »

For mitt vedkommende gjenstår det nok fremdeles å bruke tunerens fulle potensiale. Da jeg monterte slip ons fra V&H fikk jeg tilsendt en passende tune fra Dynojet jeg har autotunet en to-tre ganger. I tillegg tok jeg i bruk en av funksjonene i Quick Tune for å fete opp blandingen noe ved nedbremsing på motor for å bli kvitt noe popping.
Nå i neste omgang skal jeg bruke Power Visionen til å fintune sykkelen så fort jeg har bestemt meg for hvilket luftfiltersett jeg skal montere. Jeg har mer enn en mistanke om at jeg ender opp med et filter fra SE, det har jeg jo hatt greie erfaringer med på mine forrige Harleys.
Jeg er på ingen måte kvalifisert til å si noe om hvorvidt en tur i benk ville vært bedre enn å gjøre hele jobben selv ved hjelp av PV. Jeg kjørte min forrige sykkel i benk da den var utstyrt med gamle Power Commander III.Men for mitt vedkommende tror jeg en PV har vært en god investering da jeg nok kommer til å bygge om/oppgradere sykkelen nærmest "bit for bit" - det vil jo da være greit å slippe å kjøre den i benk for hver endring jeg i fremtiden vil gjøre. At man i tillegg selv kan søke etter og avlese feilkoder via PV vil jeg anse som en fordel når man en gang selv skal ta alt av servicer på egen sykkel.
Det som gjenstår er å få montert tuneren til styret slik at jeg kan holde et ørlite øye med hver autotune session. I fjor høst ble det til at jeg plasserte tuneren i en liten ryggsekk jeg stroppet til bagasjebrettet jeg har på bakskjermen til Bob, det funket det også til autotuningen jeg da drev med.
2013 Dyna Street Bob
Post Reply

Return to “Elektronikk”