Tenning 1999 Softail

Post Reply
User avatar
mr.mopar
Posts: 3
Joined: 15 Apr 2014, 21:51

Tenning 1999 Softail

Post by mr.mopar »

Hei og takk for sist.
Jeg skulle hjelpe en dame som kjøpte en 1999 Heritage Softail fra Trondheim i fjor sommer.Etter bare et par turer så daua sykkeln helt.Ingen gnist.
Den lokale harley skrueren skulle hjelpe henne men har ikke fått noe hjelp siden i august da den daua ut.det er prøvd og bytta coil uten resultat.
Jeg skulle prøve og måle meg frem og fant 12v til coilen og prøvde og finne tenningsmodulen.Den finner jeg ikke noen steder.Googlet litt på nett og der står det at 91-99 softail skal ha modulen ved oljetanken.jeg har fulgt ledningene fra tenningsdekselet og helt til coil og vakumbryteren.Jeg kan ikke se at tenningsdekselet har vært av da coveret er festet med dem 2 originale poppnaglene.er det noen som hveit om det har vært levert noen 1340 i 1999 som har innebygd tenningsmodul nede i tenningsdekselet slik som dyna og ultima har?
40 mil til trondheim så det hadde vært ok og funnet feilen uten og måttet ha frakta den.
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Tenning 1999 Softail

Post by Hanlucky »

Har du manualen til sykkelen??
På min FXSTC står modulen festet ved baksjermen under salen.

Her finner du manual http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/T ... ker_online :-)

Logg in...last ned ....
Raskere enn sin egen.....
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Tenning 1999 Softail

Post by Jan-Ivar »

TA av setet så finner du tennings modulen.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
mr.mopar
Posts: 3
Joined: 15 Apr 2014, 21:51

Re: Tenning 1999 Softail

Post by mr.mopar »

Hei og takk for svar
Tank og sal er demontert.Vi har leita over det meste av sykkeln men har ikke funnet den.har demontert en god del softailer opp igjennom årene så jeg skulle normalt ha greid og lokaliset.vi får demontere mere og se om vi kan lokalisere den.
Post Reply

Return to “Elektronikk”