Forgasser - hvor starte feilsøking?

Sportster
Post Reply
BootFish

Forgasser - hvor starte feilsøking?

Post by BootFish »

Hei

Min kones 2000 modell 883 (km stand 12 0000) har følgende issues som må utbedres.
Vi kjøpte sykkelen for 2 år siden men har for det meste stått i garasjen.
Den har original eksos og kuryakyn hypercharger filter. Standard CV forgasser

Symptomer:
- Tungstartet når kald
- Går fint når varm (både på tomgang og under kjøring)
- Avgir voldsom bensin lukt (kjøreklærne stinker bensin etter en kjøretur og må henges til lufting ute)
- Når en gir hurtig gass på tomgang høres det ut som den kveles av for mye luft og motoren dør (ved rolig økning i gasspådrag skjer ikke dette).

Følgende feilsøking er gjort:
- Luftfilter rengjort
- Identifisert at det ikke kommer bensin-sprut fra nålen i forgasseren ved gasspådrag slik det skal
- Sjekket at det er vakuum i slangen opp mot bensinkranen/petcocken
- Ikke funnet noen synlige bensin lekkasjer hverken på tomgang eller under kjøring

Har noen innspill til hvor starte videre feilsøking / fiksing?
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015

Re: Forgasser - hvor starte feilsøking?

Post by mustang »

Hei. Har Dere hatt dette problemet lenge. Hvis dere har brukt nye 95 bensin med 10% etanol så kan denne ødelegge forgasser og bensin slanger som vil sprekke etter en stund og det kan være årsak til bensinlukt på klærne. Jeg har 2003 sportser 883 og den er byttet sylindre til 1200, men Dere må bruke superbensin 98 oktan på HD og alt som er gammelt eks. Veteranbiler ,gressklippere ,motorsager ,snøfresere. Shell vet jeg har 98 super. I Finnmark er det mange bensinstasjoner som selger gammel 95 oktan. Denne nye E10 har IKKE noe for seg i følge forskere og shulle vært forbudt å selge leste jeg senest på nyheter i dag. Dette er det eneste jeg kan bidra med av opplysninger men hvis det ikke er problemet så ta kontakt med et HD verksted eller Prøv å sende en mail til Olav hdhokk@gmail.com. Han er flink med HD og jeg har brukt han mye. Kan være litt vanskelig å få tak i han da han har annen jobb nå men det er hvert å prøve. Tlf til han er 98097802. Ikke gi opp. sist jeg prøvde mail så fikk jeg svar. han holder til i Drammensområdet' Lykke til.
Mvh. Mustang. :D :D
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”