Startproblemer

Shovelhead
Post Reply
User avatar
Grimberg
Posts: 100
Joined: 23 Mar 2010, 15:31

Startproblemer

Post by Grimberg »

Det er visst ikke bare å komme seg på veien har jeg skjønt. Jeg har følgende problem:

For å lirke meg ut av gårdsplassen bruker jeg aktivt clutchen, men i det øyeblikket jeg skal sette i gang på veien og slipper clutchen helt og skal ta i gang, så stopper rett og slett sykkelen. Og ja, jeg gir gass hehe
Det er ny bensin, oljen er byttet, pluggene er byttet og luftfilteret er byttet. Oljefilteret er dog ikke byttet.
Virker som den mister absolutt all futt og gnist.
Anyone? :)

-Grimberg
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Startproblemer

Post by Per-øivind »

Noen spørsmål. Er motorn varm eller bruker du choke og får den nok bensin. Kan være at du burde justere blandingen. Bare noen tanker, men ett sted får en starte.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Startproblemer

Post by Erlend »

Jeg ville startet med pluggene. Du sier riktignok at de er nye, men du er sikker på at det er riktige plugger, at gnistgapet er korrekt og at de får tilstrekkelig strøm?
Keep the rubber side down!
User avatar
Grimberg
Posts: 100
Joined: 23 Mar 2010, 15:31

Re: Startproblemer

Post by Grimberg »

Jeg har varmet opp motoren i forkant. Jeg starter den med choke og slår den av. Jeg tenkte jeg skulle sjekke bensinfilteret i dag. Det kan være en løsning.
Ang plugger så har jeg kjøpt de på HD og de er merket slik det står i boka, så det anser jeg som riktig.
Jeg vil anta at det samme problemet hadde gjort seg gjeldende selv om jeg snirkler meg ut av gården. Dette med nok bensin altså..
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Startproblemer

Post by Per-øivind »

Ha på choken litt og prøv å kjør. Da vil du eliminere om den får for lite bensin.
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: Startproblemer

Post by bobber-48 »

Grimberg wrote:Jeg har varmet opp motoren i forkant. Jeg starter den med choke og slår den av. Jeg tenkte jeg skulle sjekke bensinfilteret i dag. Det kan være en løsning.
Ang plugger så har jeg kjøpt de på HD og de er merket slik det står i boka, så det anser jeg som riktig.
Jeg vil anta at det samme problemet hadde gjort seg gjeldende selv om jeg snirkler meg ut av gården. Dette med nok bensin altså..
hvaslags gasser har du?
har vært borti at plastduppediter har knekt slikk at choken ikke gikk å få av igjen.
H
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”